محدودیت‌های لازم در مراودات با استان‌های قرمز کرونایی باید اعمال شود

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: برخی از استان ها اکنون در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هستند و استان باید محدودیت های لازم در خصوص مراودات با این استان ها و شهرها را در دستور کار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "محمدعلی شجاعی" استاندار خراسان شمالی امروز شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: تزریق واکسن در استان اجباری است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش های ملی و استانی، خراسان شمالی از استان های با روند نزولی بیماری کرونا به لحاظ تعداد بستری و فوتی است، گفت: تمامی افراد واجد شرایط سنی اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای واکسیناسیون باید واکسینه شوند.

شجاعی با اشاره به روند خوب انجام واکسیناسیون در استان، تصریح کرد: واکسن اختصاص یافته به عوامل اجرایی انتخابات باید بر اساس شاخص هایی مانند سن و نسبت جمعیت عوامل اجرایی در شهرستان ها طی برنامه زمان بندی تزریق شود. 

وی با تاکید بر اینکه تزریق واکسن دلبخواهی نیست و بهداشت و درمان استان باید نظارت ویژه داشته باشد، افزود: به توصیه و ارشاد اکتفا نشود و در صورت نیاز از سیستم نیروی انتظامی، امنیتی، قضایی و بسیج کمک گرفته شود.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: برخی از استان ها اکنون در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هستند و استان باید محدودیت های لازم در خصوص مراودات با این استان ها و شهرها را در دستور کار داشته باشد.

شجاعی افزود: لیست اماکن گردشگری مهم استان به تفکیک به فرمانداران اعلام شود تا بر نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نظارت شود.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی با قدردانی از مردم شهرستان مانه و سملقان به لحاظ رعایت 88 درصدی پروتکل های بهداشتی، گفت: سایر شهرستان ها باید جایگاه خود را ارتقاء دهند. 

شجاعی افزود: دورکاری برای کارمندان دستگاه های اجرایی ضروری و غیر ضروری بر اساس رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است و دورکاری برای دستگاه هایی است که ماهیت کار آنان بر اساس دورکاری امکان پذیر است.

دکتر "افشین دلشاد" معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم در این جلسه گفت: پیش بینی استان برای گروه های سنی ۶۰ سال به بالا تعداد ۴۰ هزار دُز واکسن است.

وی با بیان اینکه دو مرکز تجمیعی در بجنورد برای واکسیانسیون در استان فعال است، افزود: استان در شرایط نزول بیماری کرونا است و انتخابات روند مثبتی در بیماری ایجاد نکرده است.

دلشاد با اشاره به اینکه نگران شیوع ویروس دلتا در استان هستیم، با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم کم شده است، اظهارکرد: فرهنگ مراجعه به موقع مردم به مراکز درمانی در استان ایجاد شده است.

 

خبرنگار: سمیرا نیستانی

 

کد خبر 1070290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha