اجرای طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به فعالیت ۳۰۷ کانون مسجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان، از اجرای طرح ملی قرآني ۱۴۵۵ همزمان با سراسر کشور در سطح کانون هاي فرهنگی و هنری مساجد این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام «علي چراغي پور» در مراسم افتتاح طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ که به صورت ويدئو کنفرانس در صدا و سيماي مرکز ايلام برگزار شد، اظهار کرد: طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ همزمان با سراسر کشور در سطح ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مسجد این استان با شعار «قرآن، اميد، زندگي»  برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اینکه طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ از پنجم تير ماه آغاز و تا 12 شهريور به مدت 10 هفته برگزار می شود، تصریح کرد: این طرح در رشته های جشنواره ای شامل خوشنويسي، شعر، فيلم کوتاه، محصولات چند رسانه اي(فیلم موبایل از تلاوت و مفاهیم)، گرافيک( طراحي پوستر)، عکس نوشت،  داستان نويسي و نقاشي و کلیپ یا نماهنگ اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان می توانند پس از ورود به سامانه بچه های مسجد نسبت به انتخاب رشته و بارگذاری آثار خود در رشته های اعلامی اقدام کنند، افزود: شرکت و ارسال اثر به سامانه بچه های مسجد برای هر کدام از کانون های فرهنگی و هنری دارای ۳۰ امتیاز در سامانه فهما و اجرای طرح ملی فهما در ارزیابی های سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

 

چراغی پور با تاکید بر اینکه این طرح به صورت مشترک با شبكه قرآن و معارف سيما در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور اجرا می‌شود، افزود: این طرح در 2 بخش پیامکی و جشنواره‌ای اجرا می‌شود که در بخش پیامکی به‌مدت 70 روز، هر روز از یک آیه مشخص، سوالی طرح شده و در اختیار عموم قرار داده می‌شود و اقشار مختلف می توانند پاسخ خود را به شماره پیامکی اعلامی ارسال کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  ابراز کرد: در این بخش از 70 آیه روزانه بخش پیامکی، 10 آیه منتخب شده و علاقمندان می توانند با مراجعه به سامانه فهما(بچه های مسجد) و انتخاب آیه مورد نظر نسبت به بارگذاری آثار خود در رشته مورد علاقه اقدام می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین در اجراي اين طرح هر هفته يک آيه برجسته و شرکت کنندگان ميتوانند نسبت به حفظ اين آيه ها اقدام کنند، یادآور شد: اجرای  این طرح می تواند زمینه جذب بسیاری از اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان را به مساجد، کانون های مساجد و ترویج آموزه های قرآنی فراهم کند.

 

چراغی پور خاطرنشان کرد: اين طرح براي رده هاي مختلف سني طراحي شده است اعضاي کانون هاي فهما استان با مراجعه به سامانه فهما ميتوانند در اين طرح شرکت نمايند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1070300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha