دانشگاه های علوم‌پزشکی تجهیزات خود را تکمیل کنند

استاندار کرمان با اشاره به وضعیت خطرناک استان کرمان به لحاظ شیوع کرونا گفت: دانشگاه های علوم‌پزشکی تجهیزات خود را تکمیل کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، شنبه(۵تیر) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ابتدا با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد و اعتراضاتی که در انتخابات شوراها مطرح شد؛ تصریح کرد: همه اعتراضات باید در مسیر قانونی خود مطرح شود و کشاندن آن به رسانه بدون استناد قانونی جرم محسوب می شود.

 



استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مدیران در بازه زمانی تا پایان دولت به لحاظ قانونی، اخلاقی و شرعی مجاز نیستند کار مردم را رها کنند؛ افزود: با پایان یافتن انتخابات، مقداری از حجم کارها کاهش یافته و مدیران حق ندارند یک ذره در کارهای خود کوتاه بیایند.




وی با درخواست از فرمانداران برای نظارت بر کار مدیران گفت: معاونت سیاسی استانداری نیز بر کار فرمانداران نظارت داشته باشد و هیچ گونه کوتاهی از مدیران پذیرفته نیست و جایی که خود می توانم برخورد و فرماندار کم کار را حتما" عزل می کنم.

 



زینی وند در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب استان به لحاظ کرونا بر لزوم اعمال سختگیرانه حتی بالاتر از طرح محدودیت‌های هوشمند تاکید کرد و از فرمانده انتظامی استان کرمان درخواست محدودیت‌های ترددی از سمت سیستان و هرمزگان به داخل شهرهای استان کرد.

 



وی با اعلام اینکه حتی یک خودرو از استان های هرمزگان و سیستان وارد استان نشود و اگر مشاهده کنم برای فرمانداران و نیروی انتظامی تخلف حساب می کنم؛ اظهار کرد: اکنون مهمترین مسئله جان مردم است و باید مردم را در برابر کرونا محافظت کنید.

 



استاندار کرمان هرگونه تجمع و مراسم در شهرهای قرمز خارج از چهارچوب ‌های ابلاغی وزارت بهداشت را غیرمجاز دانست و افزود: نمازهای جمعه نیز باید طبق پروتکل‌ها در فضای باز و با تعداد 70 تا 100 نفر باشد و پیشنهاد می کنم نماز جمعه ها در شهرهای قرمز و نارنجی دیگر برگزار نشود یا در فضای باز برگزار شود.

 



وی ادامه داد: فرماندارن در صورت مشاهده مراسم عروسی در خانه داماد و پدر داماد را به دستگاه قضا معرفی کنند، ضمن اینکه تالارها در شهرهای قرمز و نارنجی بسته شود.

 



زینی وند شواهد را حاکی از آن دانست که واکسن ها نتوانستند از شیوع بیماری بکاهند اما در میزان مرگ و میر موثر بوده؛ تنها راه را رعایت مسائل بهداشتی عنوان و تاکید کرد: به عنوان حاکمیت اول باید از خودمان در تعطیلی مراسم و همایش‌ها شروع کنیم، دعوت به مراسم به هیچ عنوان نداریم و تفرجگاه و بوستان‌ها هم در شهرهای قرمز و نارنجی باید بسته باشند.

 




وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌‌های علوم پزشکی تجهیزات ها خود را تکمیل کنند و نیروی انتظامی تا اطلاع ثانوی هیچ جریمه‌ای را از تردد بین شهری و شبانه نبخشد؛ گفت: فرمانداران نیز موظف هستند همه بازارهای شلوغ را تعطیل کنند و برای سایر صنوف هم در کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونای استان با سقف محدودیت فعالیت‌ها برنامه‌ریزی شود.

 



استاندار کرمان در پایان گفت: استان کرمان بعد از سیستان و بلوچستان در وضعیت خطرناک کرونایی قرار دارد، لذا هیجگونه تسامحی نداشته باشید.

کد خبر 1070318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha