برگزاری مسابقه از کتابخوانی «گنجینه عفاف» در جهرم

امیرزاده از برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «گنجینه عفاف» به همت کتابخانه عمومی شهرستان جهرم خبر داد.

«مجتبی امیرزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: کتابخانه عمومی «میرزانصیر جهرمی» با همکاری کتابخانه «شهید عبدالله رضایی» روستای «موسویه» شهرستان جهرم همزمان با هفته «عفاف و حجاب» اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی کرده است.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه این مسابقه از کتاب «گنجینه عفاف» نوشته «مهدی نصیریان دهزیری» برگزار می شود، افزود: علاقمندان می توانند برای دریافت فایل الکترونیک کتاب به نشانی https://b2n.ir/a40552 مراجعه کنند.

 

وی عنوان کرد: این کتاب در بردارنده 500 نکته شامل نکته های تفسیری، نکات روانشناسی و جامعه شناسی، تاریخ کشف حجاب در ایران معاصر، اشعار و جملات نثر ادبی و سخنان بزرگانی همچون امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شهید مطهری، علامه طباطبایی، شهید بهشتی و ... پیرامون حجاب و عفاف است.

 

امیرزاده ادامه داد: همچنین در کتاب «گنجینه عفاف» به موضوعاتی در زمینه «عفاف و پوشش اسلامی و روابط محرم و نامحرم» و مباحث مرتبط با آن از قبیل نگاه، زنا، شراب، چادر، روسری و... پرداخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این کتاب در 300 صفحه گردآوری شده است، عنوان کرد: کتاب مذکور توسط نشر «اندیشه صادق» و در شمارگان سه هزار نسخه به چاپ رسیده است.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جهرم به مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این مسابقه کتابخوانی خبر داد و گفت: علاقه مندان تا ۳۱ تیر  فرصت دارند در این مسابقه شرکت کنند.

 

به گزارش شبستان، در بخشی از مقدمه کتاب «گنجینه عفاف» آمده است: عفت و پوشش اسلامی، از مصادیق بارز و عظیم اسلام مجسمی است که ما را به سحر رهایی بخش توحید، نوید می دهد و پوشش اسلامی، حرمی است که از ستر و عفاف که گوهر آسمانی انسانیت را در حریم خود پاس می دارد.

 

پس بر این باوریم که «حجاب» مصونیت است نه محدودیت؛ بدیهی است که خداوند تبارک و متعالی، انسان پاکدامن با شرم . حیا و پرهیزکار را دوست دارد و این خوی آزادگان و شیوه نیکان است که تاج پاکدامنی بر سر نهد.

 

در این راستا چنانچه بخواهیم به الگویی مطلوب و شایسته برای پوشش بانوان دست یابیم به انقلابی زیر بنایی در تفکر تمام افراد جامعه به ویژه در تفکر زنان جامعه نیازمندیم و در این راستا اگر ارزش های ناب اسلامی آنچنان در اجتماع الگو شود که منجر به تغییر در افکار و اعتقادات جامعه شود زنان مسلمان، منزلت اجتماعی خود را می یابند و به آن پایبند می شوند.

 

این امر نه تنها مانع هیچ گونه فعالیت فرهنگی و اجتماعی یا اقتصادی برای زنان نیست بلکه باعث سالم ماندن و نشاط حقیقی جامعه می شود و از فلج شدن یا اختلال در فعالیت ها جلوگیری می کند.

 

کد خبر 1070323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha