دانشگاه فرهنگیان ویژه دختران و پسران در منطقه آزاد اروند راه اندازی می شود

خنیفر از راه اندازی دانشگاه فرهنگیان ویژه دختران و پسران در شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه خوزستان از استان های بزرگ کشور است برای جبران کمبود معلم در آن مراکز وابسته دانشگاه فرهنگیان را در این دو شهر ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حسین خنیفر» امروز (شنبه 5 تیر) در نشست برنامه ریزی راه اندازی مراکز دانشگاهی دخترانه و پسرانه فرهنگیان شهرهای آبادان و خرمشهر که در سالن جلسات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، با بیان اینکه برای دانشگاه فرهنگیان نگاه مان بتدوین برنامه های 5، 10 و 100 ساله است اظهار کرد: در بحث برنامه های پنج ساله جذب معلم بود که هزینه آن را هم دادیم، از سال 69 تا 74 در دانشگاه های فرهنگیان 325 هزار دانشجو را تطبیق دادیم و همینطور پس از آن تا دهه 90 نیز این کار را ادامه دادیم.

 

رئیس دانشگاه های فرهنگیان کشور افزود: از سال 90 تا 96 از 20 هزار تطبیق به سه هزار دانشجو رسیدم و این مهم باعث شد تا با کمبود معلم مواجه شویم؛ تا سه سال آینده 320 هزار معلم بازنشست خواهند شد.

 

وی از دو تغییر بزرگ در آموزش و پرورش خبر داد و تصریح کرد: 320 هزار معلم طی سال 1400 تا 1405 و از 1405 تا 1410 در ادارات آموزش و پرورش 310 هزار معلم دیگر نیز بازنشست می شوند، البته تعدادی از آنان هم علاقه مند به تدریس هستند و با برنامه ریزی پنج ساله ای که انجام دادیم این مسئله جای نگرانی ندارد.

 

خنیفر خوزستان را از ابتدای تشکیل دانشگاه فرهنگیان استان ویژه خواند و یادآور شد: استان خوزستان پس از ایلام در رتبه دوم قرار دارد. این استان اکنون از تربیت 280 هزار معلم به 320 هزار معلم رسیده و این آمادگی را نیز داریم که این تعداد را به سه هزار نفر هم افزایش دهیم.

 

وی اضافه کرد: همه استان ها در حال بهسازی هستند اما استان خوزستان همچنان در حال بازسازی است و از این وضعیت خارج  نشده است و خروج و جابجایی نیرو برعکس سایر استان های کشور در این استان بسیار آمار بالایی دارد.

 

رئیس دانشگاه های فرهنگیان کشور بیان کرد: این مسئله باعث شد تا ما به تکا پو بیافتیم و سعی کردیم در شوشتر، مسجد سلیمان، شوش، آبادان و خرمشهر و سایر شهرهای استان خوزستان مراکز مهمی را ایجاد کنیم.

 

وی از راه اندازی دو مرکز مهم دانشگاهی فرهنگیان ویژه دختران و پسران در شهرستان های آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه خوزستان از استان های بزرگ کشور است که برای جبران کمبود معلم درآن مراکز وابسته دانشگاه فرهنگیان را در آبادان و خرمشهر ایجاد خواهیم کرد.

 

خنیفر به سهمیه کنکور برای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ابراز داشت: از مجموع پذیرش 80 هزار نفری که در دانشگاه های کشور وجود دارد، 20 هزار نفر آن سهم دانشگاه فرهنگیان است.

 

«کوروش مودت» نیز در این نشست اظهار کرد: استان خوزستان ظرفیت و پتانسل های بسیاری در زمینه تربیت معلم دارد که می بایست از این ظرفیت ها به خوبی بهره مند شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان به راه اندازی دانشکاه فرهنگیان دخترانه و پسرانه در منطقه آزاد اروند نیز اشاره کرد و اذعان داشت: این قول را می دهیم که دانشگاه فرهنگیان در آبادان و خرمشهر مهرماه سال آینده آماده پذیرش دانشجویان باشد.

 

در ادامه نیز «سید لفته احمدنژاد» بیان کرد: حق مردم خرمشهر این است که فرزندان آن از دانشگاه هایی چون خرمشهر برخودار باشند.

 

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته مهرماه سال آینده دانشجویان منطقه ما می توانند در این دانشگاه ها در صورت پذیرش وارد شوند.

 

«سید محمد مولوی» نیز در ادامه این نشست از تخصیص سهمیه برای دانشگاه فرهنگیان در استان خوزستان خبرداد و تاکید کرد: ما در آبادان با کمبود معلم مواجه هستیم و در این راستا وقتی نیاز آموزش و پرورش را بر حسب نیاز محاسبه می کنند مشاهده خواهیم کرد که چه مجال و فراقی از کمبود نیرو به وجود می آید.

 

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد و بیان داشت: این مسئله در مجلس تصویب شده و این یک نوید بسیار خوب برای معلمان عزیز است.

 

وی از اختصاص پنج هزار هکتار زمین برای ساختمان دانشگاه فرهنگیان در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: با تفاهم نامه ای که با منطقه آزاد اروند به امضا خواهیم رساند، تربیت معلم تعطیل شده آبادان را بار دیگر احیاء می کنیم.

 

مولوی با بیان اینکه استان خوزستان در بدنه تصمیم گیری دولت و دولت های گذشته نیرویی نداشته است، افزود: وجود رئیس دانشگاه های فرهنگیان کشور به عنوان یک خوزستانی سرمایه ای برای این استان است. از حسن توجه ایشان بهاین استان تقدیر و تشکر می کنم.

 

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مدیران با دید خساست به تربیت نیروی انسانی نگاه می کنند،، معلم به جز مدرسه در کلاس درس کاربرد های دیگری نیز دارد که باید این مجال را برای آموزش و پرورش باز کنند تا نیروی تربیت شود که در سند تحول کمبودها جبران شود.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، یکی از نگرانی های خانواده در بحث شیوع بیماری کرونا را حضور فرزندانشان در کلاس های درس دانست و یاد آور شد: اگر آموزش و پرورش فکری برای نظافت مدارس و تربیت نیروهای متخصص درزمینه آموزش نکند مشکلی حل نمی شود. با وجود آسیب هاتی فراوان که در جامعه مشاهده می کنیم حضور مشاور در مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی نیاز است.

 

کد خبر 1070353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha