رفع بحران آب نیازمند همراهی مردم است

شاهکویی گفت: مدیریت مصرف آب در شهرستان تالش نیازمند همراهی و همکاری یکایک شهروندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش،«محمد حسین شاهکویی» امروز(شنبه، ۵ تیر) در جلسه ستاد پیشگیری از بحران آب این شهرستان که با حضور مدیران عامل استانی آب منطقه ای و آبفای در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: مدیریت مصرف آب در شهرستان تالش نیازمند همراهی و همکاری یکایک شهروندان است.

 

فرماندار تالش افزود: اگر این همراهی و همکاری وجود داشته باشد بحران کم آبی تالش برطرف می شود.

 

وی با بیان اینکه مشکل کمبود آب تالش با تجهیز یک دستگاه پمپ به صورت موقت و اتصال آن به چاه فلمن با پیمانکاری آب منطقه ای استان حل ‌شده است، تصریح کرد: آب شرب سالم از شبکه انتقال آب کل شهر تالش را تامین می کند.

 

شاهکویی گفت: یک تانکر آبرسانی  از استان در شهر تالش برای تامین آب مصارف روستاها  استقرار یافت و اداره آب و فاضلاب شهرستان نیز نسبت به اجاره  تانکرهای آبرسان خصوصی و ماشین های نیسان حمل آب ۲ هزارلیتری آبرسان برای  مصارف روستایی اقدام می کند.

 

عالی ترین نماینده دولت در تالش افزود: تا پایان تیرماه نیز چاه روستای طولارود تالش نیز با نصب یک دستگاه دیزل ژنراتور بهسازی شده و این چاه تا معدن مقرر به مدار شبکه آبرسانی وارد می شود.

 

وی به تخصیص اعتبار برای برق رسانی چاه ریک اشاره کرد و گفت:از محل اعتبارات استانی  آب و فاضلاب استان پس از طی مراحل اداری آن،  چاه ریک  نیز بزودی وارد مدار شبکه آبرسانی می شود و مردم روستاهای ریک نیز از آب شرب سالم برخوردار می شوند.

 

فرماندار تالش خاطرنشان کرد: با حداقل امکانات تا به امروز وضعیت خشکسالی را پشت سر گذاشته و مدیران و بخشداران هفته به هفته وضعیت آب در مناطق مختلف را کنترل و مدیریت کرده در صورت نیاز از استاندار برای رفع مشکل درخواست همکاری کرده  تا وضعیت خشکسالی  در شهرستان را پشت سر بگذاریم.

 

شاهکویی از پیگیری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی  نسبت به مشکلات آب مردم شهرستان تقدیر و درخواست اعتبارات استانی برای رفع مشکلات آب در  شهرستان را کرد.

 

کد خبر 1070354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha