واکسن اسپوتنیک در کارخانه های دارویی و غذایی اکتوورکو رونمایی شد

مستوفی با اعلام خبر رونمایی از واکسن اسپوتنیک گفت: همزمان با تلاش های جهانی به منظور تأمین واکسن کرونا، گروه های تحقیقاتی و پزشکی در کارخانه های دارویی و غذایی اکتوورکو مبتنی بر دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی اقدام به تولید واکسن کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « رضا مستوفی» در حاشیه آئین رونمایی از واکسن اسپوتنیک که با همت شرکت داروسازی اکتوو شنبه ۵ تیر با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد گفت: ورود به فرآیند تولید داروهای ویژه درمان کرونا از نخستین زمان شیوع بیماری کرونا آغاز شد. 

 

مدیر کارخانه های دارویی و غذایی اکتوورکو افزود: همزمان با تلاش های جهانی به منظور تأمین واکسن کرونا، گروه های تحقیقاتی و پزشکی در ایران به ویژه در کارخانه های دارویی و غذایی اکتوورکو مبتنی بر دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی اقدام به تولید واکسن کرد. 

 

وی با اشاره به اهمیت بهره مندی از ظرفیت های داخلی به منظور تأمین نیازهای داخلی در بخش دارویی بیان کرد: همزمان با تلاش جهانی به منظور تأمین واکسن کرونا، گروه دارویی اکتوو در قالب تلاش های صورت گرفته اقدام با تولید واکسن کرونا کرد. 

 

به گفته مستوفی، واکسن اسپوتنیک در بیش از ۶۰ کشور جهان مانند ایران به ثبت رسیده است و بسیاری از کشورهای اروپایی در زمینه تولید قرارداد و تحت لیسانس انتخاب شده اند.

 

گروه دارویی اکتوور نخستین تولید کنندگان واکسن اسپوتنیک در منطقه خاورمیانه

 

مستوفی اظهار کرد: گروه دارویی اکتوور نخستین تولید کنندگان واکسن اسپوتنیک در منطقه خاورمیانه است که در جهت تولید قرارداد واکسن پس از انتقال بانک سلولی به کشور و پایان یافتن مراحل تولید آزمایشی در حال حاضر توسط انستیتو گامالیا و در ماشین آلات و تجهیزان مشابه به موفقیت رسیده است. 

 

مدیر کارخانه های دارویی و غذایی اکتوورکو در پایان ظرفیت تولید این واکسن را ۲ میلیون دوز در ماه خواند و گفت: مشارکت گسترده در ابعاد بین المللی با مجموعه های دارویی برتر جهان با هدف جذب سرمایه گذاری در ابعاد بین المللی صورت گرفته است که این میان نشان از میزان توانمندی و تعهد ملی محققان ایرانی است.

 

 

کد خبر 1070375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha