آماده رایزنی با روسیه و ترکیه در جهت صادرات واکسن کرونا هستیم

نمکی از واکسن اسپوتنیک به عنوان ایمن ترین واکسن ها نام برد و گفت: همجواری ایران، روسیه و ترکیه در زمینه دیپلماسی و رایزنی های این واکسن اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سعید نمکی» با حضور در آئین رونمایی از واکسن اسپوتنیک که شنبه ۵ تیر انجام شد گفت: مشکلاتی سر راه برای مقابله با کرونا وجود دارد که حضور در وزارت دهانم را بسته و روزی خواهم گفت که چه هجمه هایی را تحمل کردیم.

 

وزیر بهداشت و درمان افزود: تولید واکسن کرونا در ایران به واسطه بهره مندی از دانش بومی حاصل شد به واقع در عرصه تولید اقلام دارویی مقابله با کرونا، ماسک و ونتیلاتور شاهد یک انقلاب و شکوفایی هستیم.

 

وی با اشاره به اهمیت بهره مندی از دانش بومی بیان کرد: نخستین واکسن داخلی را رهبرمعظم انقلاب دریافت کردند و فرزندم نیز اولین واکسن وارداتی را دریافت کرد این امر نشان می دهد که فرزندم را برای واکسن وارداتی گذاشتم.

 

به گفته نمکی، محدود کشورهایی واکسن کرونا را تولید کردند که ایران جزء آنان است؛ هنوز کسی نمی تواند ادعا کند که ویروس کامل شناخته شده و رفتار آینده آن را می توان تشخیص داد.

 

وزیر بهداشت و درمانی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته خوشبختانه هیچ ایرانی پشت در اتاق آی. سی. یو و بیمارستان های در طول این چندماه گذشته نماند چرا که اولویت جدی مقابله با کرونا است.

 

وی بیان کرد: خرید واکسن اسپوتنیک با وجود هجمه های متعدد با اهتمام وزارت بهداشت انجام شد و واکسن اسپوتنیک به عنوان ایمن ترین واکسن ها است که همجواری ایران، روسیه و ترکیه در زمینه دیپلماسی و رایزنی های این واکسن اهمیت دارد. 

 

 

کد خبر 1070378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha