۵۰ درصد از مشترکان آب خراسان جنوبی بیش از الگو مصرف می‌کنند

امامی با بیان اینکه امسال بالغ بر ۱۰۰ روستای خراسان جنوبی آبرسانی پایدار می‌شوند، گفت: ۵۰ درصد مردم استان بیش از الگوی مصرف آب را استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین امامی» امروز (۶ تیر) در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق خراسان جنوبی با اشاره به افت فشار و قطعی آب در سال جاری اظهار کرد: این وضعیت در مجتمع‌های روستایی کاملا ملموس است چرا که در انتهای هفته جمع زیادی از شهروندان به روستاها می روند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: در بسیاری از مناطق روستایی و شهر بیرجند، افرادی در نقاط ارتفاعی نزدیک مخازن آب اقدام به ساخت و ساز کردند که در زمان افت فشار آب، طبقات بالایی این منازل نیز دچار کم فشاری و یا قطعی آب می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه ما تا سه طبقه واحدهای مسکونی موظف به تأمین فشار آب هستیم و سازندگان موظف هستند فشار آب مابقی طبقات واحدهای مسکونی را با ایجاد تاسیسات مناسب تأمین کند، ادامه داد: تذکرات لازم توسط شرکت آب و فاضلاب در این خصوص هنگام ساخت و ساز در سایت مسکن مهر بیرجند داده شده بود اما متاسفانه با توجه به محدودیت زمین، ساخت و سازها انجام شد.

 

امامی با بیان اینکه برای تامین فشار آب این منطقه از شهر بیرجند مخزن ۲ هزار متر مکعبی احداث و به زودی در مدار قرار می گیرد، گفت: اما در این پیک مصرف که چاه رکات از مدار خارج شد، در رسانه‌ها گاهی با عنوان قطعی آب مطرح شد که متاسفانه واقعیت نداشت چون ما بخاطر کاهش فشار آب در طبقات قطعی آب داشتیم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال اقداماتی شایسته بریا تأمین آب پایدار مناطق روستایی در حال انجام است، افزود: امسال بالغ بر ۱۰۰ روستا آبرسانی پایدار می‌شوند، در بخش ناوگان سیار نیز هفت تانکر جدید به ناوگان آبرسانی اضافه شده است و سرانه حمل آب به روستاها را به حدود ۱۲۰ لیتر رسانده ایم.

 

امامی با اشاره به حل مشکل فاضلاب مجتمع غدیر قاین، تصریح کرد: تصفیه‌خانه آن هم به‌‌زودی با کمک بخش خصوصی اجرایی می‌شود و در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: مدول ۲ تصفیه خانه بیرجند نیز متاسفانه بخاطر مسائل تحریمی با تأخیر مواجه شد که امیدواریم در تیرماه وارد مدار بهره‌برداری قرار گیرد که سرمایه‌گذاری بانک اکو در این پروژه 25 میلیون یورو بوده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: امسال همچنین باید در شهرها سرانه مخزن را به ازای مصرف به استاندارد کشوری برسانیم و امسال ۲۰ هزار متر مکعب مخزن در شهرهای استان به بهره‌برداری خواهیم رساند.

 

امامی با اشاره به اینکه میانگین هدررفت آب در مناطق شهری و روستایی ۳۰ درصد است، گفت: امسال ۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده آب شهری و روستایی در این استان اختصاص یافته است که امیدواریم امسال بتوانیم ۲.۵ درصد هدر رفت شبکه آب را کاهش دهیم.

 

وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها و مشترکان ما پرداختی های مناسبی ندارند که ما را دچار مشکلاتی کرده است، افزود: از مجموع ۳۴۲ هزار مشترک فعال در استان ۲۷۰ هزار مشترک خانگی هستند که ۷۰ درصد بخش مصارف آب را به خود اختصاص می دهند.

 

وی عنوان کرد: هر مشترکی که مصرف ماهانه پنج مترمکعب داشته باشد مشمول آب امید شده و تمامی هرینه آنها صفر می‌شود که در استان ۴۰ هزار مشترک معادل ۱۵ درصد مشترکان از این طرح برخوردارند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۴۰ درصد مردم استان براساس الگوی مصرف آب را استفاده می‌کنند اما ۱۰ درصد شامل مشترکان پر مصرف و ۵۰ درصد از مشترکان مصرفشان از الگو اندکی بیشتر است.

 

 

 

 

کد خبر 1070394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha