نقض حقوق بشر در زندانهای امارات / دوچهره از حاکمان شیخ نشین

یک مرکز حقوقی در بیانیه ای ادامه شکنجه و بدرفتاری و برخوردهای غیرانسانی در زندان های امارات را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، مرکز «حمایت از زندانیان امارات» در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه اعلام کرد: زندان های امارات همچنان شاهد انواع مختلف شکنجه، بدرفتاری و برخوردهای غیر انسانی ضد زندانیان عقیدتی است.

 

در این بیانیه آمده است: این مرکز می خواهد به همین مناسبت به جامعه جهانی یادآوری کند که امارات متحده عربی به تعهدات خود به موجب کنوانسیون مبارزه با شکنجه که در سال 2012 به آن پیوست، وفادار نیست. باوجود اینکه بیش از 9 سال از پیوستن این کشور به این کنوانسیون گذشته است. امارات هنوز انتقادات درباره شکنجه زندانیان را رد می کند.

 

براساس این بیانیه، باتوجه به امتناع مقامات امارات به پایبندی به تعهدات ساده این کنوانسیون مانند ارایه گزارش های دوره ای به کمیته مبارزه با شکنجه و اجازه به ناظران بین المللی برای بازدید از زندان ها، شکنجه از ویژگی ها و اقدامات مقامات امارات به خصوص مدیریت بازداشتگاه های مخفی خواهد بود.

 

این مرکز از مقامات امارات خواست تا به تعهدات بین المللی اش عمل کند و اجازه بازدید سازمان های بین المللی از زندان ها و اطلاع از وضعیت بازداشت شدگان را بدهد.

 

این مرکز مدارکی از یک زندانی سابق در زندان های اطلاعاتی امارات را منتشر کرد و از جزئیات شکنجه هدفمند و مستمر در زندان های امارات پرده برداشت.

 

در این گزارشی مهم ترین روش های مورد استفاده در زندان های امارات مانند موسیقی بلند، ضرب و شتم، تعرض جنسی، تحقیر، شوک الکتریکی، کشیدن کامل ناخن، مجبور کردن زندانیان به ایستاندان برای ساعت های طولانی و سایر روش ها آمده است.

 

درزندان های امارات ضدها زندانی سیاسی از جمله برخی از شهروندان اماراتی و برخی از اتباع با ملیت عربی و خارجی هستند.

کد خبر 1070440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha