تشکیل ۱۷ پایگاه اجتماعی در محلات آسیب پذیر گلستان

حجت الاسلام گرزین از شکل گیری ۱۷ پایگاه اجتماعی در محلات آسیب پذیر استان گلستان خبر داد و گفت: شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در این محلات هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «عباس گرزین» صبح امروز (یکشنبه 6 تیر) در آیین اختتامیه رویداد ملی طواف اظهار کرد: آغاز رویداد طواف و فراخوان طرح های کاهش اجتماعی با تدبیر و همت و تلاش مشاور امور اجتماعی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی انجام شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: رویداد ملی طواف که فراخوان مردمی طرح های کاهش آسیب های اجتماعی است از دی سال گذشته آغاز شد و برای برگزاری این رویداد ملی جلسات متعددی برگزار کردیم.

 

حجت الاسلام گرزین با بیان اینکه از سال 96 تبلیغات اسلامی رسما وارد عرصه کاهش آسیب های اجتماعی شد، افزود: برخی از برنامه های فرهنگی پیوست اجتماعی نداشت و این یک خلأ بزرگی به شمار می رفت و با توجه به منویات مقام معظم رهبری به این مسئله ورود پیدا کردیم.

 

وی افزود: تبلیغات اسلامی برای تمام برنامه های فرهنگی و تبلیغی پیوست فرهنگی در نظر گرفته و تلاش ما این است که بتوانیم در این برنامه ها یک یا چند آسیب اجتماعی را مورد توجه قرار دهیم و برای ریشه کنی این آسیب های اجتماعی اقدام کنیم.

 

این مقام مسئول یادآور شد: تبلیغات اسلامی در محلات حاشیه نشین و آسیب پذیر ورود پیدا کرده و پس از آن با یک حرکت فرهنگی به سمت رفع این آسیب های اجتماعی شاهد هستیم.

 

حجت الاسلام گرزین با بیان اینکه در 17 پایگاه محله آسیب پذیر با همت استانداری و اداره کل امور اجتماعی شکل گرفته است، گفت: امام جماعت محلات در این پایگاه ها توانستند تاثیرگذاری ویژه ای در مسیر کاهش اجتماعی داشته باشند.

 

وی افزود: کنترل آسیب های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده، اجرای طرح مواسات، برگزاری دوره های آموزشی تربیتی دینی فرزندان، توجه مسائل ازدواج و تقویت باورهای دینی و فعالیت های مشارکت محورانه در امور محلات، برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی و برنامه های آموزشی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و غیره از اقدامات و اهداف ما در این پایگاه ها به شمار می رود.

 

کد خبر 1070444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha