وصول ۲۸۷ شکایت و اعلام تخلف به بازرسی خراسان جنوبی/شهرداری درصدر نارضایتی

رحیمی گفت: در سه ماهه امسال ۲۲۱ فقره شکایت از دستگاه های اجرایی و ۶۶ فقره گزارش فساد از سوی شهروندان به بازرسی استان ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی رحیمی» امروز (۶ تیر) در نشست خبری اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور بر اساس حق نظارت قوه قضاییه نسبت به حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری تشکیل شده است.

 

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی در ادامه گفت: سازمان بازرسی دستگاهی امین و دیده‌بان و ناظری مطمئن در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با اشاره به اینکه شاکله بازرسی در خراسان جنوبی در سه بخش بازرسی برنامه ای، فوق العاده و موردی انجام می شود، افزود: بازرسی های برنامه ای به صورت منظم و سالانه، بازرسی فوق العاده نیز بازرسی های ارجاع شده و با پیشنهاد مسئولین کشوری و استانی اجرایی می شود.

 

رحیمی ادامه داد: یکی از مهمترین رویکردهای سازمان بازرسی در سال‌جاری توجه به حوزه اقتصادی، حمایت از تولید و مانع زدایی ها و پشتیبانی از تولید است و هرگونه سوءجریان دستگاه های اجرایی در این امر بررسی و چاره جویی شده است.  

 

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی با بیان اینکه خواست ما فراهم کردن شرایطی برای ریسک پذیری و جسارت مدیران در حل مشکلات مردم است، تأکید کرد: مدیران موفق در رفع مسائل مردم جسارت و ریسک پذیری همراه با حرکت در مدار قانون دارند.

 

وی فساد و هدر دادن بیت المال را خط قرمز نظارت دانست و گفت: مدیرانی که در این راستا دخیل باشند بدون هیچ گونه کوتاهی تحت تعقیب قرار خواهیم داد.

 

رحیمی بیان کرد: در سال گذشته ۳۳ بازرسی برنامه ای، ۴۸ بازرسی موردی، ۲۲ گزارش کیفری و ارسال به مقامات قضایی، ۶۰ گزارش هشداری و همچنین ۶۷ گزارش اصلاح امور و چهار گزارش ابطال مصوبات اداری داشته ایم.

 

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی با اشاره به انجام  ۱۸ مورد بازرسی برنامه ای در سال ۱۴۰۰ ، ادامه داد: سال گذشته در هفت مورد (با مبلغ در حدود 20 میلیارد تومان) افراد دریافت کننده تسهیلات استحقاق و شرایط لازم برای دریافت تسهیلات را نداشتند که تدارک برگشت آن به علاوه جریمه آن رقم خورد و برای افراد مقصر تعقیب انتظامی و اداری را به همراه داشت.

 

رحیمی با بیان اینکه سال گذشته ۶۵۰ فقره شکایت نسبت به دستگاه های مختلف و ۳۸۰ فقره اعلامیه و گزارش فساد از ناحیه شهروندان به سازمان بازرسی اعلام شد، افزود: ۹۰ درصد این موارد رسیدگی و به شهروندان ابلاغ شده است که بیشتر ین فراوانی در مورد شهرداری ها، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت توزيع نيروی برق بوده است.


وی در پایان گفت: در سه ماهه امسال نیز ۲۲۱ فقره شکایت از دستگاه های اجرایی و ۶۶ فقره گزارش فساد از سوی شهروندان به اداره کل بازرسی استان ارسال شده است.

 

 

کد خبر 1070539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha