محرومیت زدایی موجب افزایش انگیزه ماندگاری در روستاها می شود

زمانی گفت: محرومیت زدایی از برکات انقلاب اسلامی است و موجب افزایش رضایتمندی مردم، کاهش مهاجرت های ناخواسته، افزایش انگیزه ماندگاری در روستاها و بازگشت روستاییان به این مناطق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا الله زمانی»، امروز (یکشنبه 6 تیر) با اشاره به روند پیشرفت طرح مسکن اقدام ملی در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: طرح مسکن اقدام ملی موجب تحول در تامین مسکن اقشار مختلف استان خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: این طرح در مناطق مختلف استان فارس به ویژه شهرستان های جنوب مورد استقبال شایسته قرار گرفته و تعداد ثبت نام شوندگان در این طرح تاکنون  36 هزار و 877 نفر بوده است که تقاضای هفت هزار و 269 نفر بررسی و نهایی شده است.

وی اضافه کرد: شهرستان ‌های لارستان، اوز، گراش، خنج و دیگر شهرهای جنوب استان فارس با استقبال کم نظیر از این طرح، رکورد کم سابقه‌ای را در کشور به ثبت رسانده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محرومیت زدایی در جهرم بیان کرد: این پروژه ها در روستای «کوشکسار» جهرم با اجرای دیوار حائل سنگی با مساحت ۲۶۵ متر مکعب و مخلوط ریزی به مساحت یکصد متر مکعب با اعتبار سه میلیارد  ریال از محل اعتبارات ملی با مشارکت بنیاد مسکن به پایان رسیده است.

زمانی ادامه داد: پرداخت تسهيلات مسکن در جهرم از جمله عملکردهای قابل توجه در این شهرستان است و تشکيل پرونده و معرفی 520 نفر برای اخذ تسهيلات طرح ويژه بهسازی مسکن روستایی به مبلغ 253 میلیارد و 700 میلیون ریال از این جمله است.

وی با اشاره به رویکردهای توسعه و محرومیت زدایی در بخش «فسارود» داراب با مشارکت بنیاد مسکن فارس گفت: ساخت مسکن محرومین، مسکن روستایی، اجرای طرح هادی و واگذاری زمین، صدور اسناد مالکیت از اقدامات انجام شده در داراب بوده است.

زمانی ادامه داد: محرومیت زدایی از برکات انقلاب اسلامی است و موجب افزایش رضایتمندی مردم، کاهش مهاجرت های ناخواسته، افزایش انگیزه ماندگاری در روستاها و بازگشت روستاییان به این مناطق می شود.

وی از تصویب طرح هادی روستاهای «براک» و «دامچه»  لارستان با مشارکت بنیاد مسکن فارس نیز خبر داد و گفت: راهکار خروج از محرومیت و بهره گیری از سهم عادلانه در توسعه روستاها، فعالیت جهادی و کار مداوم است.

زمانی اعلام کرد: 340 فقره تسهیلات و بلاعوض مسکن محرومین به مبلغ 272 میلیارد ريال و یکصد فقره تسهیلات بلاعوض 2 معلولی تحت پوشش سازمان بهزیستی، اقشار کم درآمد، طلاب، ایتام و ... نیز در سال گذشته در لارستان پرداخت شده است.

کد خبر 1070557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha