۲ شهرستان گیلان در وضعیت نارنجی/ نظارت های بهداشتی در برگزاری کنکور تشدید شود

زارع با بیان اینکه امروز در گیلان جز ۲ شهرستان، ۱۵ شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند، خواستار تشدید نظارت های بهداشتی و مراقبتی در برگزاری کنکور شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(یک‌شنبه، ۶ تیر) در جلسه استانی کرونا در سالن الغدیر استانداری با گرامیداشت یاد شهید بهشتی و ۷۲ یار صدیق انقلاب اسلامی و شهدای قوه قضائیه گفت: شهید بهشتی از جمله شخصیت‌های مبارزی است که به سبب دانش بالا و تجارب ارزنده مدیریت سیاسی، قضایی و اجتماعی نه فقط در دوران مبارزه علیه رژیم ستم شاهی بلکه پس از پیروزی انقلاب نیز در کنار بزرگانی همچون رهبر معظم انقلاب و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از یاران صدیق بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی بود.

 

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه طی ۱۶ ماه گذشته با تصمیمات ستاد مقابله با کرونا و همکاری‌های مردم و تلاش های فداکارانه کادر درمان، بر بسیاری از دشواری‌ها فائق آمدیم گفت: امروز در گیلان جز ۲ شهرستان، ۱۵ شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

زارع با اشاره به افزایش بیماران سرپایی و بستری کووید ۱۹ در استان طی روزهای اخیر آن را هشداری برای سلامت هم‌استانی‌ها دانست و از مردم خواست همچنان توصیه های بهداشتی و مراقبتی را مورد توجه جدی قرار دهند..

 

وی با بیان اینکه طبق ارزیابی ستاد ملی، گیلان پایین‌تر از میانگین کشوری در مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی قرار دارد تصریح کرد: باید زمینه سازگاری با این بیماری متناسب با تغییر سبک زندگی بیشتر شود.

 

زارع خواستار آمادگی بیشتر استان برای بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی از اکنون شد و تاکید کرد: طبق تمهیدات انجام شده جهت ارتقای پایه های تحصیلی و ثبت نام ضرورتی برای حضور اولیاء وجود ندارد و برای مراجعه کلاس اولی ها به پایگاه های سنجش نیز نظارت جدی برای جلوگیری از اجتماع صورت گیرد.

 

وی در ادامه آغاز آزمون سراسری کنکور از پنجشنبه هفته جاری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته این آزمون در شرایط مطلوب برگزار شد و امسال نیز باید با تشدید نظارت ها، مشکلات احتمالی نیز برطرف شود.

 

استاندار گیلان با تأکید به فرمانداران جهت فراهم‌سازی تمهیدات لازم برای انجام طرح واکسیناسیون، گفت: انتظار دارم با همکاری همه جانبه تمامی نهادها و سازمان ها با مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی، فرآیند واکسینه کردن واجدان شرایط، بدون فوت وقت یا شکل گیری تجمعات انسانی صورت پذیرد.

 

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح سالمسازی سواحل و حضور گردشگران، بر لزوم نظارت جدی فرمانداران مناطق ساحلی بر این حوزه با همکاری شبکه بهداشت و ناجیان غریق بمنظور جلوگیری از وقوع هر حادثه ای تأکید کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1070613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha