اجرای طرح غربالگری زندانیان بصورت ویژه در زندان‌های کردستان اجرا می‌شود

مراد فتحی گفت: درمان اعتیاد و ارائه مشاوره‌های روان شناختی و اجرای طرح غربالگری افراد در بدو ورود به زندان با اجرای اقدامات پیشگیرانه و ارتقاء سطح مهارت‌های اساسی زندگی بصورت ویژه در زندان‌های استان در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر از فعالان انجمن NA طی مراسمی در سالن اجتماعات زندان مرکزی سنندج تقدیر شد.

 

 

مراد فتحی مدیر کل زندان‌های کردستان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: درمان اعتیاد و ارائه مشاوره‌های روان شناختی و اجرای طرح غربالگری افراد در بدو ورود به زندان با اجرای اقدامات پیشگیرانه و ارتقاء سطح مهارت‌های اساسی زندگی بصورت ویژه در زندان‌های استان در حال اجرا است.

 

 

 وی افزود: اقدامات یاد شده نشان از توجه ویژه به درمان و مراقبت‌های بعد از خروج زندانیان است.

 

 

 فتحی اظهار کرد: درمان زندانیان در زمان تحمل حبس با برنامه‌ریزی خوب و پیگیرانه بهداشت و درمان در حال انجام است اما مسئله مهم توجه به مراقبت‌های بعد از آزادی است.

 

 

وی اعلام کرد: باز اجتماعی کردن زندانیان تحت درمان بعد از پایان یافتن دوران تحمل حبس با انجام مشاوره‌های خانوادگی به منظور جلب حمایت خانواده‌ها و تداوم درمان‌های تکمیلی از جمله اقدامات مهمی است که باید در برنامه‌های مراقبت بعد از خروج و بهداشت و درمان قرار گیرد.

 

 

حیدر پسندیده رئیس زندان مرکزی سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: مسئله اعتیاد و توجه به راهکارهای درمانی آن همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان زندان در راستای اهدف بازپرورانه و رفع سوء مصرف و سم زدایی زندانیان است.

 

 

 وی با اشاره به راهکارهای ابداعی در این مرکز از جمله درمان با بوپرنورفین که در سطح کشور جزء اولین استان‌های اجرای این طرح و به عنوان پایلوت معرفی شده است، اظهار کرد: اقدامات ارزشمندی مجموعه بهداشت و درمان در ارائه راهکارهای ارزشمند پیشگیری و درمان اعتیاد، حاکی از اهمیت قابل توجه مسئولان در زندان‌های استان به درمان، ترک و بازاجتماعی کردن زندانیان است.

کد خبر 1070667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha