کسری ۱۰۱ میلیون مترمکعبی مخازن آب در خراسان جنوبی

سروری از کسری ۱۰۱ میلیون متر مکعبی مخازن آب در استان خبر داد و گفت: باید در یک بازه زمانی هفت ساله برداشت نامتعارف از آب‌های زیرزمینی در استان به صفر برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سعید سروری» امروز (۶ تیر) در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق خراسان جنوبی به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق اظهار کرد: در حال حاضر از ۱۳ هزار و ۵۹۹ منبع آبی در استان ۲۸ درصد آن را چاه‌ها و چشمه‌ها تشکیل می‌دهند.

 

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از کسری ۱۰۱ میلیون متر مکعبی مخازن آب در استان خبر داد و افزود: باید در یک بازه زمانی هفت ساله برداشت نامتعارف از آب‌های زیرزمینی در استان به صفر برسد.

 


وی با اشاره به اینکه با ورود سیستمی حفر چاه‌ها، تعادل استفاده از منابع آبی به هم خورده است، بیان کرد: ۷۳ درصد میزان برداشت آب را منابع زیر زمینی به خود اختصاص داده است.

 

سروری به تدوین سند سازگاری با کم‌آبی اشاره کرد و ادامه داد: در این سند برنامه ریزی شده است که تا هفت سال دیگر ۷۵ درصد آب تجدید پذیر داشته باشیم.

 


سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاه به اجرای طرح کنتورگذاری هوشمند چاه‌های کشاورزی افزود: با اجرای این طرح از سال ۹۲ تاکنون ۱۸ درصد آب و ۲۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی شده است.

 


سروری بیان کرد: از سال گذشته تاکنون ۷۰۰ کیلومتر نقشه‌برداری و مطالعات تعیین حریم و بستر رودخانه‌های استان با اعتبار چهار میلیارد تومان انجام شده است.

 


وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۶۱ هکتار حریم و بستر رودخانه در استان خراسان جنوبی رفع تصرف و آزادسازی شد، عنوان کرذ: این وسعت با اعتبار سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آزادسازی و لایه‌روبی شده است.

کد خبر 1070668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha