معتقدم ساماندهی گردشگری در جنگل نیازمند پیوست فرهنگی است

یزدانی با بیان اینکه ساماندهی گردشگری در جنگل همانند ساماندهی سواحل باید مورد توجه باشد،گفت: تحلیل‌های فرهنگی نشان می‌دهد که کنترل در جنگل سخت‌تر است باید از ظرفیت دهیاران برای تقویت گردشگری در جنگل استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«سعید یزدانی» امروز(۶تیر) در همایش ساماندهی سواحل، جنگل و تفرجگاه‌های استان مازندران بیان کرد: با شروع فصل گرما و تابستان سالیانه گردشگران زیادی وارد استان می شوند تا از مواهب عظیم این استان بهره‌مند شوند، در این خصوص دغدغه‌های زیادی در بحث مسائل اخلاقی و رعایت شئونات اخلاقی وجود دارد.

 

فرماندار شهرستان نوشهر افزود: بنا داریم تصمیماتی در خصوص ساماندهی سواحل استان داشته باشیم و همچنین بر طبق سیاست‌های راهبردهای این مجموعه اقداماتی را در نظر می‌گیریم.

 

یزدانی با تاکید بر اینکه بعد از رصد ساحل بابلسر می‌بینیم با اینکه در اوایل تابستان قرار داریم ولی مردم در سواحل هستند، گفت: متاسفانه نظارت‌ها مشاهده نمی‌شود که نیازمند توجه جدی شهرداری و نیروی انتظامی است، برخی دستگاه‌ها می‌گویند ما اختیار کامل نداریم که باید تعریف شود.

 

وی با اعلام اینکه ما در نوشهر ۵۰ کیلومتر ساحل داریم، عنوان کرد: در سال جاری اجرای سه طرح به‌عنوان طرح گردشگری ویژه در حال انجام است میزان غریق را به صفر می‌رساند ۱۲ ناجی غریق شامل ۷ مرد و ۵ زن فعال داریم، هرچه میزان طرح‌ها افزایش پیدا می‌کند میزان غریق مان کاهش پیدا می‌کند که بیانگر یک همبستگی مثبت است‌‌.

 

یزدانی ادامه داد: مسئله بعدی جنگل است، تحلیل‌های فرهنگی نشان می‌دهد که کنترل در جنگل سخت‌تر است، در منطقه تنگدار نوشهر مدیریت مبتنی بر یک سیاست ابلاغی وجود ندارد، سال گذشته بر حسب اتفاق یک کشته داشتیم، این منطقه جنگلی با راه ورود به رودخانه باید به دهیاری همان روستا تحویل بدهیم تا به عنوان یک مجموعه گردشگری شناخته شود.

کد خبر 1070670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha