شورای اسلامی شهر شیراز در حسن استفاده از سومین حرم اهل بیت (ع) نقش موثری دارد

آیت الله دژکام گفت: عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) برای شیراز مایه افتخار است و از این ظرفیت شیراز باید حسن استفاده شود و شورای اسلامی شهر شیراز در این خصوص نقش موثری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (یکشنبه 6 تیر) در دیدار با منتخبان دور ششم شورای شهر اسلامی شیراز گفت: شما بزرگواران منتخبان دهه کرامت هستید و انتخاب شما در این دهه مبارک را به فال‌ نیک ‌می گیرم.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: شما زیر چتر امام رضا (ع) هستید و با یک ‌نیت ویژه ای که بسیاری از ‌مردم داشتند وقتی پای صندوق می آمدند، انتخاب شده اید و امیدواریم که منشا خدمات ارزشمند، خدا پسندانه و مردم پسندانه در طول مدت مسئولیتتان باشید.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: ملاک های ارزش گذاری ما نسبت به یک‌ کار ‌می تواند متفاوت باشد و‌ ملاکی که از نظر اخلاقی و دینی بسیار‌ مورد توجه است انگیزه افراد برای انجام کار است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تاکید کرد: انگیزه های ملت ما در این انتخابات که به سبب آن پای صندوق رای آمدند انگیزه های بسیار مقدسی بود و از خدا می خواهیم این نیات خیر را تاثیر نیک بدهد.

وی ادامه داد: شورای شهر، پارلمان شهری است و نماد حاکمیت مردم در شهر بر سرنوشت خودشان است و مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود تاکید فرمودند که امام حاکمیت مردم را برخواسته از دین می دانستند یعنی این مبانی دینی دارد.

آیت الله دژکام با اشاره به لزوم جلب رضایت مردم بیان کرد: افراد با نگاه و مطالبه خاصی سراغ شما می آیند و بسیار اوقات خواسته های افراد، متضاد و متزاحم است و با هم تعارض دارد و مدیریت تعارضات و جلب رضایت‌ کار بسیار ‌سختی است.

وی افزود: اگر به دنبال رضایت مردم هستیم نباید غرض ورزانه رفتار کنیم و مردم ممکن است حتی از موضع و کار خوب ما هم متنفر شوند چون ممکن است احساس کنند فلان مسئول غرضی دارد اما وقتی صادقانه و خالصانه اقدام کنیم به نتیجه ‌می رسیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به جمله ای از حضرت زهرا (س) گفت: ، حضرت زهرا (س) می فرمایند: «هرکس عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت‌ها و برکات خود را برای او تقدیر می کند».

وی ادامه داد: اگر در هر ‌تصمیم گیری و اقدام ما، خدا ببیند ما خالصانه آنچه را که رضای حق در آن است را دنبال می کنیم، بالاترین مصلحت و خیر و محبتی که باید در دل مردم باشد را برای شما می فرستد.

آیت الله دژکام تاکید کرد: این شهر صد ها کار عمرانی و فرهنگی دارد و آنچه برای خدا هست، باقی و ماندگار ‌می ماند و «ملاصدرای شیرازی» که در سال های پایانی عمرش در شیراز بود چقدر در زمان حیاتش در این شهر غریب بود اما پس از رحلتش همه دنیا متوجه او شد چون کار برای خدا می ماند و هرچه برای خدا هست رشد می کند و به‌ مرور ‌جلوه هایش بیشتر‌می شود.

وی ادامه داد: ما نمادهایی از دوره ایلخانی، صفوی، زندیه و دوره قاجاریه در شیراز داریم اما نمادهای معماری ماندگار دوران انقلاب اسلامی در این شهر چیست و کجاست؟ این نمادسازی ها ‌نیتی ‌می خواهد که بتواند این موضوع را درست‌ کند وگرنه ‌نمی ماند و هر چند اکثر نمادهای تاریخی یا مسجد بوده است یا ‌مدرسه‌ یعنی یک نیت در‌ کار بوده که بعد از این‌ همه سال مانده و ‌نماد شده است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: شما‌ می خواهید شهر اسلامی بسازید و‌ کارتان بزرگتر است و یک مسجد نیست، چون جمهوری اسلامی ‌یک جانبه و یک بعدی نیست و می خواهیم شهر اسلامی با همه جنبه ها و اقتضائاتش ‌را بسازیم تا در ‌دنیا جلوه کند که نیاز به ‌نیت هایی است که خالص باشد.

وی تاکید کرد: در شوراهای اسلامی شهر هر چه خالصانه تر کار شود، شهر نماد اسلامی بیشتری پیدا می کند و در مدیریت پیش از تصمیم گیری مجال مشورت است، زیرا مشاوره به تصمیمات بهتری منتهی می شود و در مشورت‌ باید آزادانه و بدون جوسازی خاصی حرف بزنید و بعد از تصمیم‌گیری پای تصمیمی که گرفته شد، بایستید.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اتحاد موجب می شود تا شهر جلو رود و ما می خواهیم چهره شیراز به عنوان یک کلانشهر در جمهوری اسلامی جلوه گر توانمندی، عزت مندی و اقتدار جمهوری اسلامی و رفاه شهروندان باشد.

وی تاکید کرد: شیراز شهر توریستی و تابلوی گردشگری جمهوری اسلامی است و باید همه تلاش کنیم شهر از این جهت جلوه یک شهر اسلامی و نماد جمهوری اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: شورای فعلی یکدست انقلابی ‌و ارزشی است و ‌اگر به اهداف خود نرسیم امیدی به وقت دیگر‌نخواهیم داشت.

وی با اشاره به شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) گفت: این نام توسط  رهبر معظم انقلاب برای شیراز انتخاب شده و برای شیراز بسیار مایه افتخار است و از این ظرفیت شیراز باید حسن استفاده شود و کارهای بزرگی در خصوص دسترسی زوار به حرم داریم که امیدواریم با پیگیری شورای اسلامی شهر شیراز محقق شود.

آیت الله دژکام تاکید کرد: مسائل مختلف طراحی بخش مربوط به توسعه حرمین مطهر (ع) نباید با دیدگاه شهرداری تعارض پیدا کند و سامان دهی وضعیت اجتماعی اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) کار بزرگی است و بدون حمایت شورای اسلامی شهر شیراز محقق نمی شود.

کد خبر 1070672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha