بیش از ۸۰ درصد ابلاغیه ها در سیستان و بلوچستان به صورت الکترونیکی صادر شده است

رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در راستای سند تحول قوه قضائیه بیش از ۸۰ درصد ابلاغیه ها در سیستان و بلوچستان به صورت الکترونیکی صادر شده است.

«حجت الاسلام علی مصطفوی نیا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: یکی از چالش ها که در سند تحول قوه قضائیه شناسایی شده اطاله دادرسی است.

 

رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگر شما در دادگستری شکایت می کنید با مشکلی به نام اطاله دادرسی روبه رو می شوید؛ در سند تحول برای برون رفت از چالش اطاله دادرسی راهکارها و راهبردهایی ذکر شده است.

 

مصطفوی نیا تصریح کرد: برای بحث سر و سامان دادن شیوه ابلاغ که یکی از عوامل اطاله دادرسی است روش ابلاغ الکترونیک را در پیش گرفتیم تا این چالش را برطرف کنیم.

 

وی افزود: با وجود پهناوری سیستان و بلوچستان و نبود زیرساخت ها در خصوص ابلاغ الکترونیکی توانسته ایم سال قبل بیش از یک میلیون ابلاغیه که صادر شده بیش از 880 هزار ابلاغیه به صورت الکترونیک بوده است.

 

رئیس دادگستری استان یادآور شد: در راستای سند تحول بیش از 80 درصد ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی صادر شده است که این امر صرفه جویی اقتصادی را  به دنبال داشته  و از صدور یک میلیون و 700 هزار صدور برگ کاغذی جلوگیری شده است.

 

مصطفوی نیا در خاتمه گفت: ابلاغیه الکترونیک سرعت رسیدگی به پرونده را افزایش می دهد و حفظ حرمت افراد را به دنبال را دارد.

کد خبر 1070673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha