مصوبات شورای فرهنگی عمومی اجرایی شود

حجت الاسلام مشایخ برلزوم اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگی عمومی در حوزه ساماندهی سواحل دریا شد و گفت: نبود اراده لازم برای اجرای کار فرهنگی بیداد می‌کند، مسئولان برای اجرای کارفرهنگی عزم جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمود مشایخ» امروز(۶تیر) در همایش ساماندهی سواحل، جنگل و تفرجگاه‌های استان مازندران بیان کرد: دو ثروت عظیم جنگل و دریا دو فرصت بزرگ برای استان است، متولیان امور باید ساماندهی کنند تا شاهد سوءاستفاده از این دو نعمت بزرگ نباشیم.

 

امام جمعه نوشهر افزود: استفاده از جنگل و دریا نباید طوری باشد که به دین و اخلاقیات مردم لطمه وارد کند، مردم نیاز به تفریح دارند به ساحل و جنگل شمال هم علاقه‌مند هستند، تابستان که می شود صنعت گردشگری رونق بیشتری پیدا می‌کند.

 

حجت الاسلام مشایخ تصریح کرد: در کنار گردشگری جامعه بیشتر جوانان نیاز به نشاط دارند مسئولان باید مقدمات این نشاط را فراهم کنند اما به این بهانه نباید به ارزش‌های دینی بی‌اعتنایی شود، استفاده از جنگل و دریا برای همه باید باشد، الان در خاکمان امنیت داریم اما امنیت اخلاقی وجود ندارد.

 

وی با اشاره به برخی مشکلات پیش روی استفاده از سواحل استان، بر اجرای مواردی که قابلیت اجرا دارند تاکید و اعلام کرد: عدم پیوست فرهنگی به‌معنای مجموعه‌ای از‌ بایدها و نبایدها که از بدو ورود به ساحل تا خروج باید رعایت بشود و نمی‌شود، یکی از این چالش‌ها است.

 

حجت الاسلام مشایخ عنوان کرد: مانع دیگر بخشی‌نگری به معنای نبود قانون عمومی در کشور است، نبود زیرساخت‌ها که از مشکلات اصلی است، نبود اراده لازم برای اجرای کار فرهنگی بیداد می‌کند، متولیان دو نوع سیاست‌گذار و اجرایی هستند که باید اراده و عزم جدی به خرج بدهند در حالی که ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که چرا مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی اجرایی نمی‌شود!!نبود بودجه ملی یکی از موانع است، مسئولان محلی که بودجه ملی لازم را ندارند، چادرها کنار هم نصب شده، درست است؟ اجراییات به فکر درآمد خودشان هستند، ۱۲ کمیته ساماندهی داریم که باید وظایف خود را به درستی اجرا کنند.

کد خبر 1070675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha