رعایت صرفه و صلاح از اولویت های شورای اسلامی پنجم شهر شیراز بود

موسوی گفت: رعایت صرفه و صلاح از اولویت های شورای اسلامی پنجم شهر شیراز بود و در وضع و تصویب بودجه، مصوبات و معاملات مورد تاکید قرار داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید عبدالرزاق موسوی»، امروز (یکشنبه 6 تیر) در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با بزرگداشت شهادت آیت الله «بهشتی» و هفته قوه قضائیه گفت: حفظ و تامین امنیت و آسایش عمومی، حمایت از حقوق مردم و پیشگیری از وقوع جرم در گروی عملکرد خوب قوه قضائیه است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: دست اندرکاران و مسئولان کشور و استان، علل کاهش مشارکت مردم در انتخابات را در مقایسه با انتخابات قبل باید بررسی کرده و برای آن چاره ای بیندیشند.

وی با تاکید بر لزوم تلاش بیشتر شورای اسلامی شهر شیراز در باقیمانده عمر فعالیت خود بیان کرد: نظارت بر پروژه ها و تکمیل آنها در صورت امکان باید تداوم بیشتری یابد.

موسوی ادامه داد: رعایت صرفه و صلاح از اولویت های شورای اسلامی پنجم شهر شیراز بود که همواره بر آن تاکید داشته ایم و در وضع و تصویب این بودجه و مصوبات و معاملات و نظارت بر حسن اجرای آنها، ملاک ها و شاخص های لازم را در نظر می‌ گرفتیم تا دارایی و اموال و امانت مردم حفظ و از ایجاد تبعیض و بی عدالتی جلوگیری و صرفه و صلاح شهر رعایت شود.

وی اضافه کرد: مصوباتی همچون شفافیت، مدیریت اطلاعات پروژه، تعارض منافع، سند راهبردی ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد و مصوبات مهم دیگری در شورای اسلامی پنجم شهر شیراز به تصویب رسید.

موسوی تاکید کرد: پس از ایجاد مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر شیراز در سال سوم یکی از موضوعاتی که مورد توجه قرار گرفت، تشخیص مصادیق رعایت صرفه و صلاح بود و در قانون شوراها و شهرداری و هم در مفاد سوگند اعضای شورا تصریح شده بود که باید آن را رعایت کنیم.

وی افزود: در موضوع تشخیص مصادیق صرفه و صلاح باید طرح و لایحه برای مردم ایجاد محدودیت نکند، موجب تبعیض نشود و صرفه و صلاح شهر را و شهرداری را باید با هم در نظر بگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به برخی اقدامات انجام شده شورای پنجم گفت: الزام شهرداری به راه اندازی سامانه مدیریت اطلاعات پروژه، بازدیدهای میدانی، فراهم کردن زمینه نظارت عمومی، شفاف کردن روند تصمیم گیری در شورای شهر، ارزیابی عملکرد مدیران شهرداری، تقویت سامانه های شفافیت و pmis، پیگیری موضوع شورا یاری‌ها تا تشکیل قانونی شوراهای محلات، پیگیری موضوع میادین میوه و تره بار و بازارچه های توزیع از تولید به مصرف میوه و تره بار، اصلاح و شفاف کردن فرآیند صدور پروانه ساختمان، دریافت عوارض و کاهش مراجعات حضوری مردم به شهرداری و ... از این موارد است.

کد خبر 1070676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha