برای عملیاتی شدن پیوست فرهنگی طرح دریا باید همه دستگاه های اجرای پای کار باشند

حسن زاده گفت: در کنار قرارگاه پلیس و انتظامی در نوار ساحلی بابلسر قرار شد یک قرارگاه فرهنگی در شهرستان شکل بگیرد تا در مواقع نیاز بتوانند پیوست فرهنگی را به موازات هم ثبت و درج کنند که نیازمند حمایت همه دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«اسماعیل حسن زاده» امروز(۶تیر) در همایش ساماندهی سواحل، جنگل و تفرجگاه‌های استان مازندران با اشاره به وضعیت شهرستان بابلسر، بیان کرد: بابلسر بیش از ۲۵ کیلومتر نوار ساحلی دارد که قالب این نواحی ساحلی آزاد است و بیش از ۹۰ درصد در اختیار عموم مردم قرار دارد.

 

 فرماندار شهرستان بابلسر افزود: مازندران در فصل تابستان مقصد و هدف اول گردشگران و میهمانان از سطح کشور است، شهرستان بابلسر بر اساس آمار رسمی مقصد اول گردشگران در استان است، به همین جهت ما سالانه شاهد حضور زیاد هموطنان عزیز در سطح شهرستان به‌ویژه در نوار ساحلی هستیم.

 

حسن زاده با بیان اینکه ما محدوده پارکینگ‌ها در سطح شهر را داریم که بیشترین حجم مسافران در این محدوده ۴ کیلومتری حضور پیدا می‌کنند، ادامه داد: در برخی از ایام تعطیل با جمعیت بسیار زیادی مواجه می‌شویم که می‌توان گفت بخش‌های زیاد دیگری از شهر در ارائه خدمات با چالش مواجه می‌شود.

 

فرماندار بابلسر یادآور شد: البته این حجم انبوه از جمعیت نارسایی‌هایی را به‌وجود می‌آورد، در این راستا اقداماتی از قبیل راه‌اندازی قرارگاه‌های مختلف برای ساماندهی بهتر صورت گرفت، البته در سال گذشته به‌دلیل شیوع کرونا طرح دریا تعطیل بود امسال هم تازه در حال رسیدگی است ممکن است هر لحظه برای حفظ جان مردم تعطیل شود، متاسفانه آمار شیوع با شیب ملایم ولی در حال افزایش را شاهدیم.

 

این مسئول عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ بحث ساماندهی نوار ساحلی را با همکاری شهرداری از جمله ساماندهی قایق‌داران، جت اسکی‌داران،  چهارچرخ‌داران و اسب‌داران است که طی قرارداد با یک شرکت شاهد نظم و انضباط در ساحل باشیم، در بحث ناجیان غریق هم طی برگزاری جلساتی پیگیر این کار هستیم.

 

وی اذعان کرد: در کنار قرارگاه پلیس و انتظامی در نوار ساحلی قرار شد یک قرارگاه فرهنگی با حضور نمایندگان در شهرستان شکل بگیرد تا در مواقع نیاز بتوانند در حوزه‌های مختلف وارد عمل شوند و پیوست فرهنگی را به موازات هم ثبت و درج کنند که نیازمند حمایت همه دستگاه‌های اجرایی است.

کد خبر 1070698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha