طرح دریا داریم اما مردم به خاطر کرونا برای شنا وارد دریا نشوند

حسن نژاد با بیان اینکه رویکرد طرح دریا امسال سلامت محور است، گفت: طرح دریا به تعداد محدود راه اندازی می‌شود، اطلاع رسانی نمی‌کنیم تا انگیزه سفر نباشد. همچنین به مردم تاکید می شود که با توجه به وضعیت کرونایی کشور ، هرگز برای شنا وارد دریا نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حسین حسن نژاد» امروز(۶تیر) در همایش ساماندهی سواحل، جنگل و تفرجگاه‌های استان مازندران مدیریت فرهنگی در تفرجگاه‌ها و طرح دریاها با هدف‌گذاری درست را از اهداف مهم این جلسه عنوان و اظهار کرد: در حوزه بسترسازی و تبدیل بسترها به بهره‌برداری همه مسئولیم ما معتقد هستیم در ساماندهی طرح دریا رعایت شئونات اسلامی را در دستور کار قرار دهیم.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران افزود: اختلاف نظرها بین مدیران در این زمینه کاملا طبیعی است و هر کسی یک نگاه دارد، ولی همه ما یک نگاه مشترک داریم، هدف افزایش بهره‌وری از طرح دریا است، هموطنان ما در طول سال در طرح دریا حضور دارند و ما حتما باید حداقل‌ها را برای میزبانی درنظر بگیریم.

 

حسن نژاد اعلام کرد: طبیعی است که مباحث در حوزه طرح دریا دارای ضعف‌هایی باشد، ما در موضع پاسخگویی هستیم می‌پذیرم که یک جاهایی مشکل داریم، این جلسات قرار است هم ضعف‌ها را عریان کرده و هم عزم‌ها را جدی‌تر کند.

 

وی عنوان کرد: همه ما در چهارچوب قانون باید عمل کنیم در مورد طرح دریا همه می‌دانیم به موجب مقررات موجود باید واگذاری صورت بگیرد ولی جهت‌گیری‌های فرهنگی در طرح دریا را میتوان بیش از مباحث دیگر غلظت بخشید که این کار به نفع کشور است.

 

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: پیشنهادم شکل‌گیری کارگروه متشکل از دستگاه‌های زیرساختی،‌ حقوقی و فرهنگی است، تا روی مسئله فکر کنند، خروجی روش‌گذاری روی طرح‌ها باشد، معتقدم همه دستگاه‌ها بر اساس امکاناتی که دارند بهره‌وری درستی ندارند.

 

وی گفت: ما ظرفیت‌ها و ابزارهایی که داریم که اگر با هم هم‌پوشانی شوند موفق خواهیم بود، ولی در این شرایط با توجه به تصمیمات ستاد مقابله با کرونا باید طرح‌های دریا را آغاز کنیم، الان طرح‌ها موقتا شروع شدند، تقسیم‌بندی از سال گذشته است ممکن است تغییر کند.

 

حسن نژاد اضافه کرد: در سال جاری باوجود محدودیت‌ها مجموعه نجات غریق را پای کار آوردیم، در جلسه آینده زمان نهایی افتتاح همه طرح‌ها در استان اعلام خواهد شد.

 


وی با اشاره به اینکه طرح دریا در شهرهای استان از جمله، ساری، نور، بابلسر، فریدونکنار و چند شهرستان دیگر در حال اجرا است، تصریح کرد: طرح دریا به تعداد محدود راه اندازی می‌شود اما اطلاع رسانی زیادی نمی‌کنیم تا انگیزه سفر برای مردم نباشد و پیشنهاد می‌کنیم از این امکان استفاده نکنند؛ اگر چه به تمامی شهروندان اعم از گردشگران و مسافران و بومیان تاکید می شود که با توجه به وضعیت کرونایی کشور ، هرگز برای شنا وارد دریا نشوند.

 

حسن نژاد با بیان اینکه رویکرد طرح دریا در استان سلامت محور است، گفت: از اوایل خرداد نسبت به استقرار ناجیان غریق در سواحل با استفاده از ظرفیت ها انجام شده و بخش باقیمانده نیز  تا پایان ماه  انجام می شود.

کد خبر 1070702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha