تهیه دانشنامه استان مرکزی با رویکرد   در دفاع مقدس

کریمی گفت: دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی با رویکرد به تصویر کشاندن نقش استان در دفاع مقدس در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «غلامرضا کریمی»در نشست دانشنامه استانی دفاع مقدس استان مرکزی که با حضور سردار کریمی برگزار شد، گفت: دانشنامه استانی دفاع مقدس با رویکرد به تصویر کشاندن نقش استان مرکزی در هشت سال جنگ تحمیلی با محوریت علمی به دنبال تحقق و عملیاتی نمودن بیانات مقام معظم رهبری است.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه بیش از یکصد نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و پیشکسوتان دفاع مقدس در راستای تهیه دانشنامه فعال هستند، افزود: این دانشنامه در چهارگام مهم مدخل گزینی، تشکیل پرونده علمی، تدوین مقاله و انتشار آن در حال انجام است.

 

وی با تاکید بر اینکه  دانشنامه استانی دفاع مقدس یک مجموعه ای کامل در حوزه دفاع مقدس است، ادامه داد: مدخل گزینی آن نیز در ۵ دسته بندی عمده از جمله شهدا، اشخاص، فرهنگی و اجتماعی، جغرافیا و نظامی انجام می شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۵۷ مدخل شناسایی شده و کار رویش مداخل همچنان به شکل تخصصی ادامه خواهد داشت، گفت: امید است بتوانیم با تهیه این دانشنامه گام های موثری در راستای ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برداریم.

 

 

وی رساندن ملت ایران به خودباوری و تکیه بر توانمندی های داخلی را یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس دانست و بیان کرد: جلوگیری از تحریف همه جانبه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایف امروز همه دستگاه های فرهنگی و اداری است و باید نسبت با این مسئله با برنامه حرکت کنیم.

کد خبر 1070704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha