شناسایی ۱۲۰۰ مسئله در حوزه اجتماعی توسط مساجد خراسان جنوبی

حجت الاسلام رضایی گفت: تاکنون در راستای طرح «مهرواره مسجدی» ۱۲۰۰ مسئله در محلات مختلف خراسان جنوبی شناسایی شده است، که این مسائل در همه شهرستان ها توسط اتاق وضعیت بررسی و رصد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حجت الاسلام احمد رضایی» عصر امروز (6 تیر) در کارگروه مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به طرح «مسجد محله محور و محله مسجد محور» در استان، گفت: مسجد باید خود را برای غیر مسجدی ها نشان دهد و بتوانیم برای این قشر کاری بکنیم که این موضوع در طرح مسجد محله محور دیده شده است.

 

وی با بیان اینکه طرح دیگری که در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی توسط سازمان تبلیغات در مساجد دنبال می شود، طرح «مهرواره مسجدی» است، گفت: در این طرح مقرر شده که هر مسجد مسئله های محله خود را احصا کنند و برای بررسی به اتاق وضعیت استان ارسال کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: در این راستا تاکنون 1200 مسئله در محلات مختلف خراسان جنوبی شناسایی شده است، که این مسائل در همه شهرستان ها توسط اتاق وضعیت بررسی و رصد خواهد شد.

 

حجت الاسلام رضایی افزود: امسال سازمان تبلیغات در پایگاههای اجتماعی محلات، توجه ویژه ای به حوزه بانوان و رسانه خواهد داشت.

 

همچنین در این جلسه «محمدعلی واقعی» رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری کارگروه با اشاره به اینکه سال گذشته 52 هزار برنامه در سطح مدارس استان برای دانش آموزان و خانواده آنها در حوزه پیشگیری از مواد مخدر اجرایی شد، گفت: جشنواره نوجوان سالم، طرح نماد، طرح مدیریت موردی، طرح یاریگران زندگی، طرح پیشگیری از اعتیاد، برگزاری کارگاههای آموزشی، برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و برگزاری کارگاههایی ویژه روحانیون و مداحان از جمله این برنامه ها بوده است.

 

وی گفت: امسال نیز راه اندازی کانون یاریگران زندگی، راه اندازی چندین خانه ورزش روستایی، برگزاری جشنواره نوجوان سالم، برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های زندگی برای والدین و استفاده از شبکه شاد برای ارائه برنامه های پیشگیرانه از جمله برنامه های کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان خواهد بود.

 

 

 

کد خبر 1070713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha