کاهش آب‌دهی چشمه در ۳۱۳ روستای گیلان/ هیچ برنامه‌‌ای برای جیره‌بندی یا قطع آب نداریم

حسینی از تنش آبی و کاهش آب‌دهی چشمه در ۳۱۳ روستای گیلان خبر داد و گفت: شرکت آب و فاضلاب گیلان در حال حاضر هیچ برنامه‌‌ مدون و از پیش تعیین شده‌ای برای جیره‌بندی یا قطع آب در استان ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیدمحمد حسینی» امروز (یکشنبه، ۶ تیر) در گفت و گوی خبری در پاسخ به این پرسش که چه تدابیری برای تامین منابع آبی، جلوگیری از افت فشار و قطعی احتمالی آب در استان از سوی این دستگاه اندیشیده شده است عنوان کرد: منابع تامین آب در گیلان به نوعی محلی است و شهرها و روستاهای استان منابع مختلفی برای تامین آب دارند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان تصفیه‌خانه‌ها و چاه‌های متعدد را از منابع اصلی تامین آب شرب شهرهای استان گیلان اعلام کرد و با تاکید بر اینکه تاثیرات ناشی از کاهش بارندگی و افت سطح آب‌های زیرزمینی برای آن‌ها به دلیل تعدد چاه‌ها کمتر است افزود: عمده مسائل و مشکلاتی که ما هم‌اینک با آن مواجه‌ بوده و دست به گریبان هستیم در خصوص تامین آب روستاهای گیلان است.

 

وی از بروز تنش آب شرب در 313 روستای گیلان خبر داد و با اشاره به اینکه در این تعداد از روستاهای استان در حال حاضر با معضل کاهش آب‌دهی چشمه‌ها مواجه هستیم اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان گیلان هیچ برنامه‌ مدون و از پیش تعیین شده‌ای برای جیره‌بندی یا قطع آب در سطح استان ندارد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان تک منبع بودن تامین آب در روستاهای گیلان را متذکر شد و با بیان اینکه اگر برای منبع تامین آب روستاهای استان مشکی رخ بدهد جریان آب مشترکان تا زمان رفع مشکل قطع می‌شود یادآور شد: البته در چنین جاهایی تمهیداتی اندیشیده‌ایم تا با تانکر یا آب بسته‌بندی نیاز مردم را تامین کنیم.

 

حسینی با اعلام این خبر که در حال حاضر در مناطقی از استان گیلان که چشمه تامین آب وجود دارد با افت آب‌دهی چشمه‌ها مواجه شده‌ایم خاطرنشان کرد: در همین‌جا از کلیه مشترکان آب شرب در شهرها و روستاهای استان گیلان تقاضا داریم صرفه‌جویی را در اولویت خود قرار دهند و به شکل پیوسته مدیریت مصرف آب را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 1070723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha