ورود مواد مخدر از طریق مرزهای استان امکان پذیر نیست

سردار مسروری با بیان اینکه مرزبانی اشراف خیلی خوبی روی مرزهای استان دارد، گفت: موضوع ورود مواد مخدر از طریق مرزهای خراسان جنوبی مصداق ندارد و هیچ دل نگرانی در حوزه ورود مواد مخدر از مرزها نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «علی اصغر مسروری» عصر امروز (6 تیر) در کارگروه مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ورودی مواد مخدر از مرزهای خراسان جنوبی بسیار ناچیز و حداقلی است، اظهار داشت: خیلی از آلودگی ها و اعتیادی که در برخی روستاهای مناطق مرزی استان است، هیچ ربطی با مرز ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه بازارچه های مرزی یک فرصت خیلی خوب برای ایجاد اشتغال و کاهش اعتیاد است، گفت: زمانی که همه بازارچه های مرزی استان فعال بود و اشتغال رونق داشت، این قدر اعتیاد در روستاهای مرزی شایع نبود.

 

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی با بیان اینکه مرزبانی اشراف خیلی خوبی روی مرزهای استان دارد، گفت: موضوع ورود مواد مخدر از طریق مرزهای خراسان جنوبی مصداق ندارد و هیچ دل نگرانی در حوزه ورود مواد مخدر از مرزها نداریم.

 

همچنین «سید حسین حسینی» معاون اجتماعی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه بسیج 6 گام را در محلات استان در ارتباط با مقابله با مواد مخدر دنبال می کند، گفت: شناسایی معتادان، هماهنگی بین دستگاهها، فعالیت های پیشگیری و فرهنگی، ارشاد فروشندگان، درمان و صیانت و اشتغالزایی معتادان از جمله این 6 گام است.

 

وی با بیان اینکه علی رغم اینکه در دوران کرونا شاهد افزایش تعداد معتادان هستیم اما مراکز درمان اعتیاد در همین زمان کاهش یافته است، افزود: در حوزه درمان نیازمند یک کار پژوهشی هستیم و باید از طرف دیگر مراکز درمانی در بحث اعتیاد به شیوه های درمانی موثر در دنیا روی بیاورند.

 

معاون اجتماعی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه طبق آمار کمپ ها، حدود 5 تا 15 درصد معتادانی که درمان شدند، مجدد به اعتیاد مبتلا نشدند و مابقی مجدد گرفتار شدند، گفت: در حوزه درمان واقعا باید یک کار جدی و مستمر صورت گیرد که افرادی که ترک می کنند مجدد بر نگردند.

 

 

 

 

کد خبر 1070727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha