۱۰هزار واحد مسکونی امسال مقاوم سازی می شوند

خانی با اشاره به مقاوم سازی مسکن گفت: ۱۰هزار واحد مسکونی امسال با ارائه تسهیلات بانکی مقاوم سازی می شوند.

«غلامحسین خانی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به ضرورت مقاوم سازی مسکن برای کاهش خسارت در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله اظهارداشت: 89 هزار واحد مسکونی در طی بیش از یک دهه گذشته در شهرهای کوچک و روستاها مقاوم سازی شده اند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان افزود: برای این اقدام تسهیلات بانکی ارزان قیمت به مالکان پرداخت و این حمایت در این سال نیز افزایش خواهد یافت.

 

وی به برنامه امسال برای مقاوم سازی شهرهای کوچک و روستاها اشاره کرد و اظهارداشت: 10 هزار واحد مسکونی جز برنامه امسال است.

 

*تکمیل پرونده مسکن محرومان تا شهریورماه

 

خانی به نقش آفرینی بنیاد مسکن برای تامین خانه مردم افزود: کمک به ساخت مسکن و خانه دار شدن مردم از افتخارات بنیاد مسکن است که بر این اساس از سال گذشته پروژه مسکن محرومان نیز جز برنامه قرار گرفته و تاکنون بیش از  2 هزار باب آن تحویل شده ومابقی نیز تا پایان شهریورماه تکمیل خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: سه هزار باب برای اقشار کم درآمد و هزار واحد نیز برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بود که از مسکن مددجویان نیز تا پایان شهریورماه نیز تکمیل می شود.

 

*رفع مشکل مسکن مناطق زلزله زده

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان با اشاره به اینکه این نهاد با کمک خیرین و حمایت های دولت پروژه مسکن سرپل ذهاب را اجرایی و آن نیز به سرانجام رسیده است.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعمیر و احداث مسکن در منطقه سمیرم بر اساس زلزله در دستور کار است که 400 واحد احداثی و 350 تعمیری در حال انجام می باشد.

 

خانی یادآورشد: معرفی به بانک انعقاد قرارداد برای تسهیلات بانکی در حال انجام و میلگرد، مصالح ساختمانی و فعالیت مهندسی رایگان نیز اختصاص یافته است.

 

وی خاطرنشان کرد: احداث بیش از 200 واحد مسکونی شهر و روستایی ناشی از زلزله در مرحله اول در دستور کار قرار گرفته است.

 

کد خبر 1070730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha