اموال خرده فروشان و حاملان مواد مخدر مصادره می‌شود

حجت الاسلام نسایی زهان گفت: امسال در جهت مبارزه با مواد مخدر در استان اموال خرده فروشان مواد مخدر و کسانی که مواد را توزیع می کنند، مصادره خواهد شد تا برای آنها این کار گران تمام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «علی نسایی زهان» عصر امروز(6 تیرماه) در کارگروه مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در موضوع مبارزه با مواد مخدر همه دستگاههای اجرایی باید همسو و همفکر باشند، اظهار داشت: شبکه های مالی توزیع کنندگان مواد مخدر در استان باید ضبط شود تا پخش مواد برای آنها صرفه اقتصادی نداشته باشد.

 

وی با بیان اینکه بیشتر ناهنجاری های اجتماعی مرتبط با حاملان مواد مخدر در جامعه است، افزود: کسانی که مواد مخدر را به صورت شبکه ای جابجا می کنند به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه امسال در جهت مبارزه با مواد مخدر در استان اموال خرده فروشان مواد مخدر و کسانی که مواد را توزیع می کنند، مصادره خواهد شد تا برای آنها این کار گران تمام شود، گفت: یکی از مهمترین راههای مبارزه با مواد مخدر، کم کردن تقاضای مواد از طریق برخورد با خرده فروشان است.

 

حجت الاسلام نسایی با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد افزایش روند استفاده از مواد مخدر صنعتی در استان و کشور هستیم، افزود: این موضوع یک زنگ حطر جدی برای مردم است تا بدانند که چنانچه با این بلای خانمان سوز مقابله نکنند ممکن است اعضای خانواده آنها را هم گرفتار خود کند.

 

وی با بیان اینکه چرا باید با وجود این همه کمپ درمان اعتیاد، اما همچنان آمار معتادان هر سال رو به افزایش باشد، گفت: باید با نظارت دقیق بر کمپ ها و پیگیری های بعد از درمان، تلاش شود تا تعداد معتادان افزایش پیدا نکند.

 

«محمدرضا حسنی مقدم» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه مصوبه  راه‌اندازی مرکز ماده 16 از مصوبات جلسات قبل بود که اجرایی نشده است، گفت: تاکنون مکان مناسبی برای راه‌اندازی این مرکز معرفی نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه در منطقه درح سربیشه آسیب برخی روستاها را بررسی کردیم متاسفانه تعداد افراد گرفتار مواد مخدر زیاد بوده است، گفت: در بخش درح سربیشه طرح پیشگیری، درمان و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان را در دستور کار قرار دادیم که اجرایی خواهد شد.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: زمان اجرای این طرح از تیرماه امسال تا پایان اسفند 1401 است.

 

 

کد خبر 1070732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha