دستگیری ۲۵۰ خرده فروش مواد مخدر در خراسان جنوبی

فرشید با بیان اینکه در حال حاضر محموله های مواد مخدر بیشتر خرد و با وزن پایین کشف می شوند، گفت: از ابتدای امسال بیش از ۳۰ باند مواد مخدر در استان منهدم و ۲۵۰ خرده فروش دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «ناصر فرشید» عصر امروز (6 تیر) در کارگروه مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 23 تن مواد مخدر در استان کشف شده است، اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه از 23 تن مواد کشف شده در استان، 70 درصد تریاک، 12 درصد مرفین، هفت درصد حشیش و 2 درصد هروئین بوده است، گفت: امسال در سه قلم مواد مخدر یعنی مرفین، حشیش و هروئین شاهد افزایش 87 درصدی در کشفیات بودیم.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 92 درصد کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی و 8 درصد توسط سایر نهادهای امنیتی کشف شده است، افزود: تعداد 2600 نفر در سه ماهه اول امسال در بحث مبارزه با مواد مخدر در استان دستگیر شدند.

 

فرشید با بیان اینکه همچنین در همین مدت 250 نفر از خرده فروشان مواد مخدر در سطح استان دستگیر شدند، گفت: در همین مدت 600 دستگاه خودرو از قاچاقچیان ضبط و برای 2200 نفر پرونده تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر محموله های مواد مخدر بیشتر خرد و با وزن پایین کشف می شوند، گفت: از ابتدای امسال بیش از 30 باند مواد مخدر در استان منهدم شدند.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پلیس در طول سال طرح هایی برای ارتقاء امنیت اجتماعی دنبال می کند، افزود: امسال بازرسی خودروها در ایست و بازرسی ها تشدید خواهد شد.

 

فرشید، پاکسازی نقاط آلوده شهری از خرده فروشان مواد مخدر و تشدید بازرسی ها و تقویت سیستم های بازرسی در ایست و بازرسی ها را از جمله اقدامات برای امسال در حوزه مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: هماهنگی و همکاری خیلی خوب نیروی انتظامی با مرزبانی استان باعث افزایش این کشفیات شده است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1070734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha