ارتباط میان کانون‌های مساجد و حوزه‌های علمیه حائز اهمیت است

حجت‌الاسلام همت‌پور ارتباط میان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و حوزه‌های علمیه را حائز اهمیت دانست و گفت: تغدیه فکری، عقیدتی و محتوایی مساجد نشات گرفته از حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» امروز (یکشنبه ۶ تیر) در دیدار با مدیر و معاونت حوزه علمیه امام صادق (ص) اندیمشک اظهار کرد: خوشبختانه این حوزه علمیه ارتباط بسیار خوب و صمیمی با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اندیمشک دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان ارتباط میان کانون‌های مساجد و حوزه‌های علمیه را حائز اهمیت دانست و افزود: تغدیه فکری، عقیدتی و محتوایی مساجد برگرفته از حوزه‌های علمیه است.

 

وی با بیان اینکه امام جماعت و طلابی که در حوزه‌های علمیه تربیت می‌شوند و پرورش پیدا می‌کنند به سمت مساجد می‌آیند اذعان کرد: تعامل و همکاری کانون‌های مساجد و حوزه‌های علمیه ضرورت دارد تا ضمن بررسی نیاز روز و جوانان و آسیب‌های اجتماعی محلات، به دنبال تولید محتوای مناسب باشند و برنامه‌های پیشنهادی خود را اعلام کنند.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه باید در محلات بسیج شوند و به انجام کارهای فرهنگی بپردازند که در شهرستان اندیمشک این اقدام صورت گرفته است.

 

وی عنوان کرد: امید است شاهد این باشیم که حوزه علمیه خواهران و بانوان طلبه در مساجد ورود کنند و ضمن نیازسنجی و بررسی آسیب‌های اجتماعی، اتاق فکر تشکیل دهند و طبق آن برنامه‌ریزی و ایده‌پردازی کنند.

 

«حجت‌الاسلام مرتضی فتاحی» نیز ضمن اشاره به نقش حوزه‌های علمیه بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند حوزه‌های علمیه باید در ارگان‌های مختلف ورود کنند و کار فرهنگی و دینی را در دست گیرند.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) اندیمشک از اعلام آمادگی کامل این حوزه علمیه جهت تعامل با کانون‌های مساجد شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: با هماهنگی و مشورت حوزه‌های علمیه می‌توانیم شاهد فعال‌تر شدن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشیم.

 

کد خبر 1070735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha