مراجعه زنان و جوانان معتاد برای درمان در استان افزایشی است

عرب نژاد گفت: روند اعتیاد در بین جوانان و زنان در خراسان جنوبی کاهشی است و از طرف دیگر درمان در بین این قشر روند افزایشی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی عرب نژاد» عصر امروز(6 تیر) در کارگروه مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون 27 مرکز کاهش آسیب های اجتماعی و 9 مرکز درمان اعتیاد در استان فعال است، گفت: علاوه بر اینها یک مرکز سرپناه با ظرفیت 30 نفر در مرکز استان فعالیت دارد که محل خواب افراد بی سرپناه است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال 139 معتاد متجاهر در مراکز تبصره 16 پذیرش شدند، افزود: سال قبل 336 معتاد متجاهر در مراکز تبصره 16 پذیرش شدند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته سه هزار و 847 نفر در مراکز حوزه درمان و کاهش آسیب های اجتماعی، خدمات دریافت کردند، اظهارداشت: همچنین سال قبل برای ایجاد اشتغال برای معتادان درمان شده، بیش از چهار میلیارد تومان به 92 نفر تسهیلات داده شده است.

 

عرب نژاد با بیان اینکه سامانه تشخیص هویت معتادان مرد در استان راه اندازی شده است، گفت: درخواست دستگاه تشخیص هویت برای شناسایی معتادان خانم را هم داشته ایم که فعلا به دلیل مشکلات اعتباری توان خرید وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه مرکز جامع بازتوانی و درمان معتادان به ظرفیت 30 نفر در استان راه اندازی شده که معتادان در ان یک دوره یکساله را می گذرانند، گفت: این مرکز شامل چهار ماه سم زدایی و 8 ماه خدمات مشاوره و مددکاری و اشتغال است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: اداره کل بهزیستی سال گذشته برای مرکز جامع بازتوانی و درمان معتادان استان بیش از 300 میلیون تومان اعتبار هزینه کرده است.

 

عرب نژاد با اشاره به اینکه موبایل ون یکی از طرح های این سازمان برای سال جاری است، گفت: در این طرح تعدادی نیروی متخصص با وسایل پیشگیری در محل های پرخطر حضور می یابند.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 100 کودک که به دستور مقام قضایی وارد مراکز نگهداری بهزیستی شدند، 90 درصد آنها اعتیاد داشتند که درمان شدند، یادآور شد: اعتیاد در بین جوانان و زنان در استان روند کاهشی دارد و از طرف دیگر درمان در بین این قشر روند افزایشی دارد.

 

 

 

 

کد خبر 1070739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha