غفلت از یاد خدا منشا بسیاری از گناهان است

حجت الاسلام معبودی گفت: غفلت یکی از بیماری های خطرناکی است که منشأ بسیاری از گناهان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «علی معبودی» در نشست بصیرتی که امروز (دوشنبه 7 تیر) در فضای مجازی برگزار شد، بیان کرد: غفلت بیماری خطرناکی است که اثرات نامطلوبی را بر زندگی انسان می گذارد و حضرت علی (ع) در فرمایشات متعدد در این خصوص هشدار داده اند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: حضرت علی (ع) می فرماید ای مردم شما مورد غفلت واقع نشدید یعنی خدا از شما غافل نیست، ای مردمی که فرامین الهی را رها کردید، بدانید یک روز مواخذه می شوید و چه شده خدای به این بزرگی را رها کردید.

 

وی عنوان کرد: در فرمایش دیگری از امیرالمومنین (ع) آمده است بندگان خدا کجا هستند آنهایی که عمر طولانی کرده و در ناز و نعمت زندگی کرده و قدر نعمت را ندانستند و علم فراگرفتند و در مسیر خدا از آن استفاده نکردند، بیینید کسانی که به آنها مهلت داده شد تا به اصلاح خود بپردازند ولی خود را اصلاح نکردند، بپرهیزید از گناهانی که شما را به هلاکت می اندازد و عیوبی که باعث می شود که خدا به شما غضب کند و این فرمایش حضرت علی (ع) هشداری نسبت به غفلت است.

 

حجت الاسلام معبودی اعلام کرد: غفلت یکی از بیماری های خطرناکی است که ان شاالله کسی گرفتار آن نشود زیرا اگر گرفتار شود به راحتی نمی تواند نجات یابد و همین غفلت منشأ بسیاری از گناهان می شود.

 

وی با اشاره به عوامل غفلت در انسان تصریح کرد: یکی از عوامل دنیاگرایی است، البته دنیا چیز بدی نیست و خداوند متعال دنیا را خلق کرده تا ما از آن استفاده کنیم، آنچه بد است دنیای حرام است و دیگر اینکه دنیا برای انسان هدف شود در حالی که دنیا برای انسان وسیله است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین یادآور شد: خداوند ان شاالله همه ما را از این بیماری نجات دهد تا خود را پیدا کرده و به رضوان الهی برسیم.

کد خبر 1070766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha