خوانش ۴۴ باور غلط درباره اعتیاد در مناطق آسیب پذیر رشت

فاضلی از خوانش ۴۴ باور غلط در خصوص اعتیاد در باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان مناطق آسیب پذیر رشت همزمان با هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر خبرداد.

«فیروز فاضلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، با بیان اینکه اعتیاد یک آسیب اجتماعی است، پیشگیری از این آسیب‌ها و ارتقای سلامت استان را یک مسئولیت همگانی دانست و اظهارداشت: افزایش توانمندی‌های شناختی افراد در مقابله با ناهنجاری‌ها از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری نقشی مهم در کاهش تنش‌های اجتماعی دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان شعار سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر  را" حقایق درباره مواد مخدر را به اشتراک بگذاریم تا زندگی ها را نجات دهیم" اعلام کرد و گفت: بیش از ۱۰ عنوان برنامه به همت این اداره کل تدارک دیده شده است که آغازگر آن تبلیغات محیطی با شعارهای هشدار دهنده پیشگیری از اعتیاد و پیام سازمان ملل متحد در راستای آموزش همگانی است.

 

وی از برپایی نمایشگاه عکس یکروزه در باغ ملی لاهیجان با موضوع اعتیاد خبر داد و افزود: اجرای تئاتر «احتیاط یا اعتیاد» به نویسندگی و کارگردانی «ساحل احمد دوست» و با هنرمندی «امیرحسین فکری»، «هدیه قربان نیا» و «الناز پور تقی دوست» و «احل احمددوست» همراه با اهدای کتاب به تماشاچیان حاضر در صحنه از دیگر برنامه‌هاست.

 

فاضلی با اشاره به نقش آفرینی رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی با آموزش همگانی تصریح کرد: پایگاه‌های خبری استان با هدف افزایش دانش و آگاهی مردم و آموزش مهارت‌های زندگی به شهروندان اقدام به تولید و انتشار اخبار و پیام‌های هشدار دهنده با مضمون پیشگیری از اعتیاد می‌کنند.

 

برگزاری ۲ کارگاه پیشگیری از اعتیاد با موضوع «بهداشت روان» و «اعتیاد» در مجتمع اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی و کانون مسجد امام هادی(ع) این شهرستان از دیگر برنامه‌هایی است که به گفته فاضلی امروز اجرا می‌شود.

 

وی برپایی نمایشگاه عکس «پیشگیری از اعتیاد» به مدت یک هفته از ششم تیر در نگارخانه کیومرث صابری فومن را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: خوانش ۴۴ باور غلط در خصوص اعتیاد در باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در مناطق آسیب پذیر رشت که اختتامیه این جشنواره هفته دوم مرداد در تهران از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود، از دیگر برنامه‌های اجرایی در راستای هفته مبارزه با مواد مخدر است.

 

فاضلی برگزاری جلسات مشاوره در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی" اعتیاد" ویژه کارکنان فرهنگ و ارشاد در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: عصری با شعر با موضوع آسیب‌های اجتماعی اعتیاد توسط انجمن شعر و ادب دهستان گشت چهارشنبه(۹ تیر)‌در فضای مجازی توسط اداره ارشاد فومن دایر می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اهدای ۱۲بسته فرهنگی به برگزیدگان مسابقه نقاشی اعتیاد و برگزاری نمایشگاه کاریکاتور اعتیاد به مدت یک هفته در فضای مجازی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاهکل را از دیگر برنامه های اجرایی در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1070920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha