فراخوان اولین جشنواره «ما و فهم قرآن» اعلام شد

فراخوان اولین جشنواره «ما و فهم قرآن» ویژه مدیران، معلمان و مربیان فهم قرآن دبستان اعلام شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف،فراخوان اولین جشنواره «ما و فهم قرآن» ویژه مدیران، معلمان و مربیان فهم قرآن دبستان از سوی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران اعلام شد. این جشنواره محملی برای دیده شدن تمامی کلاس‌های فهم قرآنی است.

 

طی اجرای این فراخوان، از تمامی فعالان و علاقه‌مندان فهم قرآن دبستان دعوت شده است تا با ارسال آثار یا محتوای خود از اجرای فهم قرآن در سال گذشته یا سال‌های قبل، بخشی از پازل اجرای فهم قرآن در سراسر کشور را به نمایش گذارند.

 

محورهای این جشنواره شامل «عکس و فیلم از اجرای فهم قرآن برای دانش‌آموزان»، «تجربیات و خاطرات از اجرای فهم قرآن»، «خلاقیت در اجرای فهم قرآن»، «فعالیت‌ها یا طرح درس‌های فهم قرآنی تولیدی» و «کلیپ‌‌های تولیدی آموزش فهم قرآن به صورت مجازی» است.

 

همچنین بخش ویژه استان‌های این جشنواره نیز شامل گزارش صمیمانه از اجرای فهم قرآن از سوی مدیر، معلم یا دانش‌آموز به زبان یا لهجه ویژه هر شهرستان یا استان در قالب فیلم است.

 

مدیران و معلمانی که فهم قرآن را در سال گذشته یا سال‌های قبل اجرا کرده‌‌اند، برای شرکت در این جشنواره کافی است تا آثار منتخبی از اجرای فهم قرآن در کلاس خود را به شماره ۰۹۰۱۲۵۲۲۹۱۶ در پیام‌رسان‌های بله، ایتا، سروش و واتس‌آپ ارسال کرده و در پیام خود مشخص کنند که قصد شرکت در کدام محورها را دارند.



آثار علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌تواند شامل آنچه که نشان از اجرای فهم قرآن در کلاسشان است، باشد. برای مثال فیلم کوتاهی از اجرای فهم قرآن و بیان نکته‌ها از دل بچه‌ها که نشان دهنده نتایج اجرای طرح است. عکس از اجرا، محتوای آموزش مجازی به دانش‌آموزان، محتواهای تولیدی از سوی دانش‌آموزان مانند فیلم، صوت یا نوشته خود دانش‌آموز از آموخته‌هایشان از سوره و ... . همچنین، آثار ارسالی مدیران می‌تواند تجمیعی از اجرای معلمان مدرسه به اضافه صحبت تصویری خود ایشان از اجرای طرح باشد.

 

مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره روز ۱۵ تیرماه و زمان اعلام نتایج نیز روز هفتم مرداد سال جاری همزمان با عید سعید غدیر خم است.

 

این جشنواره دارای دو جایزه ویژه و عمومی برای شرکت‌کنندگانی است که آثار مورد قبول به جشنواره ارسال کنند. جایزه ویژه معلمان و مربیان شامل ساخت یک صفحه اختصاصی به نام معلم در سایت فهم قرآن با نمایش عمومی و قرار دادن محتوای فهم قرآنی ایشان در صفحه اختصاصیشان و جایزه ویژه مدیران نیز شامل ساخت یک صفحه اختصاصی به نام مدیر و مدرسه‌شان در سایت فهم قرآن با نمایش عمومی و قرار دادن محتوای فهم قرآنی ایشان در صفحه اختصاصیشان خواهد بود. همچنین، علاوه بر این جایزه ویژه، از میان آثار ارسال شده جشنواره، به پنج اثر برتر نیز جوایز ارزشمندی اهدا خواهد شد.

 

یادآور می‌شود، فهم قرآن در دبستان عنوان برنامه آموزش مفاهیم سوره‌های جزء ۳۰ قرآن کریم به دانش‌آموزان ابتدایی است؛ به‌صورتی که آموزش سوره‌ها منجر به رشد دانش‌آموزان شود و آن‌ها را به سطحی از رشد که شایسته آن‌هاست برساند و توان‌های نهفته ایشان را فعال و شکوفا کند. هدف فهم قرآن در دبستان رشد فرزندان در سنین دبستان است. رشد فرآیندی است که باید در طول زندگی انسان برای او اتفاق بیفتد.

 

رشد در قرآن قرار گرفتن تحت ولایت الله و مقصد قرار دادن خداوند در زندگی و خروج از ظلمت به سوی نور معرفی شده است. غایت این رشد رسیدن انسان به مقام بندگی خداوند است، فهم قرآن می‌خواهد این رشد در بچه‌ها محقق شود. سطح رشدی که کودکان در سنین مقارن دبستان باید به آن برسند، «خیرگزینی» است. برای محقق شدن این هدف برای هر پایه هدفی تعیین شده است که با تمرین آن کودکان به خیرگزینی نزدیک می‌شوند.

 

فرزندان در پایان دوره ابتدایی باید بتوانند در صورت مواجهه با یک موقعیت، گزینه‌های درست را شناسایی کنند، معیار درست داشته باشند، بهترین گزینه را انتخاب کنند، اراده کنند و آن را عملیاتی کنند. خواندن سوره‌ها و آشنا شدن با سوره‌ها در حد درک و فهمشان آن‌ها را به این سطح از رشد می‌رساند.

 

کد خبر 1070973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha