اجرای طرح «مانور سلامت» در بقاع متبرکه شیراز همزمان با دهه ولایت

حجت الاسلام موسوی گفت: طرح «مانور سلامت» در ۶ بقعه متبرکه شهر شیراز با هدف حفظ سلامت عمومی در دهه ولایت اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید عباس موسوی»، امروز (دوشنبه 7 تیر) با مقدس خواندن خدمت در عرصه سلامت در جمع خبرنگاران گفت: خدمت در عرصه سلامت موجب می شود تا انسان در زمان حیات و پس از آن از برکات این خدمت کردن برخوردار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: بقاع متبرکه از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند و در بحران ها می توانند ایفای نقش کرده و تاثیرگذار باشند و در حوزه سلامت و درمان با فعالیت فعال، پناهگاهی برای دردمندان باشند.

وی اضافه کرد: با همین رویکرد در بحران کرونا، اجرای طرح «مانور سلامت» در بقاع متبرکه شهر شیراز، همزمان با سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: در این طرح از ظرفیت و جایگاه بقاع متبرکه و ظرفیت وقف در حوزه دارو، درمان و سلامت در شیوع کرونا برای حفظ سلامت عمومی جامعه با اجرای برنامه های متنوع در دهه ولایت استفاده موثر می شود.

وی ادامه داد: در این طرح تمامی خدمات به صورت صلواتی و رایگان و از محل موقوفات مرتبط و مشارکت خیران ارائه می شود و بُعد اجتماعی بقاع متبرکه نیز تقویت می شود و نیات واقفین خیراندیش در حوزه دارو و درمان و سلامت نیز اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به زمان برگزاری این طرح بیان کرد: طرح «مانور سلامت» در بقاع متبرکه شهر شیراز در دهه ولایت و از ۲۹ تیر تا ۷ مرداد اجرا خواهد شد و این مانور درمانی در آستان مقدس 6 بقعه متبرکه شهر شیراز شامل سید صادق (ع) مهدی آباد، سید محمد (ع) صغاد، سید محمد (ع) دهپیاله، نظرگاه خضرنبی، سید علا الدین حسین (ع) و سید تاج الدین غریب (ع) اجرا می شود.

وی با اشاره به اهم برنامه های اجرایی طرح «مانور سلامت» گفت: ویزیت رایگان بیماران به ویژه در مناطق کم ‌برخوردار،  انجام آزمایش قند خون، فشار خون و آزمایش های عمومی از مراجعان و مجاوران بقاع متبرکه، انجام تست تشخیص کرونا و واکسیناسیون، دارو و درمان ویژه بیماران کرونایی، تهیه داروی بیماران خاص، تهیه و توزیع ملزومات پزشکی مورد نیاز بیماران نیازمند، فراهم کردن کپسول اکسیژن و تجهیزات تنفسی، تامین وسیله نقلیه جابجایی بیماران در دهه ولایت،  تامین هزینه عمل های جراحی، بستری و درمان بیماران نیازمند از محل موقوفات مرتبط و کمک های خیرین، تامین هزینه توانبخشی بیماران نیازمند، استقرار دندانپزشک برای معاینه مراجعان و ... از این موارد است.

کد خبر 1070986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha