️خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان امری ضروری است

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان بیان کرد: خرید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان امری لازم و ضروری و نیز حمایت از این قشر زحمتکش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «غلامعلی گنجعلی»  بیان داشت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم بخشی از دغدغه‌ها و رنج‌های گندمکاران کاهش می دهد و نقش بسزایی در تشویق و ایجاد انگیزه بین کشاورزان در جهت تامین این محصول استراتژیک و مورد نیاز کشور دارد.

 

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: گندم یکی از محصولات استراتژیک بوده و نقش بسزایی در تغذیه مردم و خودکفایی کشور دارد و با توجه افزایش نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری تشویق کشاورزان به کشت محصول گندم انجام می شود

 

 گنجعلی بیان کرد: پشتیبانی از تولید ملی و استراتژیک گندم در این چنین شرایطی مانند مرهمی بر زخمی از صدها زخم این قشر محروم و زحمتکش است تا با دلگرمی بیشتری در عرصه تولید و عدم وابستگی به خارج گام برداشته شود.

 

ایشان گفت: اما افزایش قیمت خرید تضمینی این محصول استراتژیک در کنار پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران گامی بلندی است که دولت در ابتدای سال ۱۴۰۰ در راستای مانع زدایی و دستگیری از تولید ملی برداشته است.

 

وی خشکسالی را مشکلی مهم در زمینه تولید گندم در استان بیان کرد و گفت: با کاهش بارشها و نذورات آسمانی میزان تولید مطلوب نخواهد بود و مسوولان باید در سیستان و بلوچستان به فکر راهکارهای بهتری باشند تا در کنار خرید تضمینی با نرخ بیشتر راهگشای مشکلات باشد.

 

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان افزود: هر ساله در زمان برداشت محصول، خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط دولت صورت می‌گیرد تا علاوه بر حمایت از گندم‌کاران ، افزایش میزان تحویل گندم به مراکز خرید از سوی کشاورزان و بی‌نیاز شدن کشور از واردات به دلیل ارتقا تولید، از خروج این محصول به خارج از کشور جلوگیری و دست دلالان و واسطه‌ها را در این حوزه کوتاه کند.

کد خبر 1070993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha