حال ۱۳۶ بیمار کرونا در فارس وخیم است

همتی گفت: یک هزار و ۱۵۰ بیمار مثبت قطعی و یا دارای علامت کرونا نیز در بیمارستان های استان بستری شده اند که ۱۳۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های تحت مراقبت های ویژه درمانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرسول همتی» امروز (دوشنبه 7 تیر) با اشاره به آمار کرونا در استان فارس به خبرنگاران گفت: انجام تست های تشخیصی کرونا در فارس نشان می دهد که آمار کرونا در استان به 293 هزار و 373 نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: در 24 ساعت گذشته هشت فوتی در اثر کرونا در استان فارس داشته ایم و آمار جان باختگان کرونا در استان چهار هزار و 797 نفر است.

وی اضافه کرد: یک هزار و 150 بیمار مثبت قطعی و یا دارای علامت کرونا نیز در بیمارستان های استان بستری شده اند که 136 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های تحت مراقبت های ویژه درمانی هستند.

همتی با اشاره به شمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی در استان فارس بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون 266 هزار و 550 نفر در فارس از بیمارستان ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی اعلام کرد: با توجه به ورود محموله های جدید واکسن به شیراز، از فردا آغاز واکسیناسیون گروه های هدف بر طبق زمان بندی بارگذاری شده در سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام خواهد شد و همشهریان برای اطلاع دقیق نسبت به مکان های واکسیناسیون حتما به سایت واکسیناسیون به نشانی https://covidvaccine.sums.ac.ir مراجعه کنند.

همتی تاکید کرد: از آن جایی که زنگ خطر موج پنجم کرونا در استان به صدا درآمده است و متاسفانه  ظرفیت سه بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، بیمارستان شهید فقیهی و شهید چمران به عنوان بیمارستان های مرجع کرونا در حال تکمیل شدن است، نشان می دهد که استان ما در آستانه ورود به وضعیت بحران و حاد است.

کد خبر 1071016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha