افزایش ۱۰۰ درصدی تعهدات خیرین مرسه ساز در سال ۹۹

چاوشان گفت: تعهد خیرین مدرسه ساز در سال ۹۸ حدود ۲۴ میلیارد تومان در خراسان جنوبی بوده که این رقم سال قبل به ۴۹ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمود چاوشان» امروز(7 تیر) در مراسم بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از مدرسه در حال ساخت تکتم مهرشهر اظهار داشت: امید می رود که مدرسه تکتم با ظرفیت 180 دانش آموز تا اول مهرماه آماده بهره برداری شود.

 

وی با اشاره به اینکه از 216 پروژه در دست اجرا در استان 186 پروژه خیرساز است، گفت: پروژه های غیرخیرساز این مجموعه، شامل کلاس درس نیست؛ بلکه بیشتر استخر، کتابخانه و سالن های ورزشی و چند منظوره است که مشارکت خیرین در این زمینه ها کمتر است.

 

مدیرکل نوسازی،  توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه همه پروژه های کلاس درسی استان خیر ساز هستند، به مشارکت خیلی خوب خیرین در بحث مدرسه سازی در استان اشاره کرد و گفت: سالانه به طور میانگین 15 درصد رشد تعهدات خیرین در بحث مدرسه سازی در استان داریم که این رشد در سال 99 با افزایش 103 درصدی بسیار قابل توجه بوده است.

 

چاوشان افزود: تعهد خیرین مدرسه ساز در سال 98 حدود 24 میلیارد تومان در استان بوده که این رقم سال قبل به 49 میلیارد تومان رسیده است.

 

وی افزود: امسال هم تاکنون تعهدات خیرین مدرسه ساز در استان افزایشی است که امید می رود که روز به روز بیشتر شود تا دیگر در هیچ جای استان دغدغه کلاس درس نداشته باشیم.

 

«محمد فرهادی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این مراسم با بیان اینکه هزینه های دولت بالا است و به تنهایی توان اینکه فضاهای آموزشی را گسترش دهد ندارد، گفت: ظرفیت بسیار عالی در بحث خیرین مدرسه ساز در کشور شکل گرفته است که اقدامات بزرگی را در سطح کشور و استان تاکنون انجام دادند.

 

وی گفت: استانداری نیز طی بازدیدی که امروز از پروژه ها داشتیم، ضمن خدا قوت به دوستان، تلاش خواهد کرد به نوسازی مدارس در اجرای پروژه های آنها کمک کند.

 

فرهادی از فرمانداران خواست تا نگاه و دقت خاص به آموزش و پرورش و نوسازی مدارس داشته باشند تا پروژه ها به موقع به بهره برداری برسد، چراکه ممکن است با واکسینه کردن دانش آموزان کلاس های درس از ابتدای مهرماه حضور شود.

 

کد خبر 1071019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha