مردمی کردن فرهنگ غدیر مورد توجه باشد

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه مردمی کردن فرهنگ غدیر مهم است، گفت: علی (ع) و نهج البلاغه مظلوم هستند وظیفه ما امروز معرفی این دو سرمایه مهم است‌‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «عباسعلی ابراهیمی» امروز(۷تیر) در جلسه هماهنگی جهت برگزاری کنگره بین‌المللی گسترش فرهنگ غدیر و نهج البلاغه در جهان معاصر بیان کرد: کنگره بین‌المللی گسترش فرهنگ غدیر و نهج البلاغه در جهان با مشارکت نهادهای اجرایی، با هدف معرفی این فرهنگ برگزار خواهد شد.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در مازندران افزود: پس از تشکیل شورای سیاست‌گذاری در خصوص غدیر اقداماتی صورت گرفت، پیام‌های جهانی غدیر و نهج‌البلاغه، گسترش جهانی این فرهنگ، تبیین جایگاه این دو در جهان معاصر و در مجموع حدود ۲۲ سر فصل در این شورا مورد بررسی قرار گرفت تا در دستور قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: برای پایه‌گذاری رویکرد غدیر در این شرایط حساس و به‌خصوص در این استان که دیار علویان است به همت همگانی نیاز داریم، در این مسیر از توان و ظرفیت همه استفاده خواهد شد، دبیرخانه کنگره نیاز به عوامل اجرایی دارد، کمیته علمی و ارزیابی، ارتباطات، تشریفات و مالی و پشتیبانی داریم.

 

وی همچنین یادآور شد: طی هماهنگی با سازمان اکو و دیگر سازمان‌ها توسط جامع المصطفی قصد داریم برنامه‌هایی در این راستا برگزار و منعکس کنیم، دیدار با مقام معظم رهبری هم در دستور کار است، زمانش از عید تا عید است، مکان همان زمان اعلام می‌شود.

 

این مسئول گفت: تبلیغات رسانه‌ای، پوستر، تیزر و ... باید تمام و کمال در خور شان امیرالمومنان (ع) انجام شود، چاپ کتابچه با محتوای معرفی غدیر و برپایی نمایشگاهی در این خصوص در قالب کتاب و معرفی آثار مکتوب و هنری مربوط به دیار علویان با رویکرد آیینی از جمله اقدامات تکمیلی است.

 

وی ادامه داد: برای پرداخت هزینه‌های ایاب و ذهاب مهمانان، بسته‌های اهدایی، هدایای مقاله برتر، اطعام مهمانان و پذیرایی میان‌وعده، امکانات صوتی و تصویری، بنر، دعوتنامه‌ها و ... باید برنامه‌ریزی شود، زمان کنگره یک روزه باشد تا از افزایش هزینه‌ها جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه با توجه به نیاز روز و توجه به مسائل جوانان اقدامات را برنامه‌ریزی کردیم، گفت: جمع‌بندی‌ها در کنگره اجرا می‌شود، علی (ع) و نهج البلاغه مظلوم هستند وظیفه ما امروز معرفی این دو سرمایه مهم است‌‌، در این راه مشکلات را باید از سر راه برداریم.

کد خبر 1071046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha