سازش با آمریکا مشکلات کشور را حل نخواهد کرد

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه آمریکا نمی خواهد هیچ کشوری مستقل باشد، گفت: سازش با آمریکا مشکلات کشور را حل نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید ابوفاضل رضوی اردکانی» امروز (۷ تیر ماه) در مراسم بزرگداشت شهدای هفت تیر که به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر یاسوج برگزار شد، به هفته «افشای حقوق بشر آمریکایی» اشاره کرد و گفت: همه این اتفاقات به آمریکای استکبار بر می گردد و چپاول و قتل و کشتار از ابتدای انقلاب تاکنون کار همیشگی آمریکا بوده و ما تاوان استقامت و عزت مات را می دهیم.

 

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه از زمان قاجار که انگلیسی ها در کشورمان حضور داشتند و خیانت های بزرگی انجام دادند، ادامه داد: آنها ایران را در جنگ جهانی دوم تقسیم کردند و هزاران نفر در جنگ جهانی دوم از دنیا رفتند، آنهایی که امیدشان به آمریکا است، سابقه ننگین آمریکا را در ایران ببینند .

 

وی به قرارداد ترکمن چای اشاره کرد و گفت: در زمان رضا شاه بخش زیادی از ایران جدا شد، رود ارس جزئی از ایران بود، تمام کوه های آرارات را رضا شاه به انگیسی ها داد، سرچشمه های ارس یک ثروت عظیم بود که رضا شاه آن را فروخت.

 

آیت الله رضوی اردکانی تصریح کرد: این تقسیم بندی ها زیر سر انگلیسی ها بود در زمان پهلوی دوم نیز بحرین را از کشور جدا کردند، اگر بحرین را داشتیم کشور اکنون به هیچ چیزی نیاز نداشت‌.

 

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه در این ۲۰۰ سال هر جنگی که شده یه قسمت از خاک ایران را گرفت، ادامه داد: تنها تاریخ پر افتخار ما هشت سال دفاع مقدس بود، آنها نقشه تجزیه کردن ایران را داشتند، نتوانستند یک وجب از خاک ایران را جدا کنند .

 

وی با اشاره به اینکه شخصیتی مثل شهید بهشتی، شهید رجایی و شهدای محراب را دیدیم که ایران ما با ولایت فقیه گره خورده بود، اظهار کرد: اگر این حوادث را نگاه کنیم جای پای آمریکا پیدا بوده و آنها ها جز نکبت نبودند

 

آیت الله رضوی اردکانی با بیان اینکه شهید بهشتی به همراه ۷۲ تن به دست گروهک منافقین شهید شدند، افزود: جناح چپ به اندازه ای علیه شهید بهشتی صحبت کردند که رهبر انقلاب فرمود «برای مظلومیت شهید بهشتی ناراحت هستم».

 

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه گروهک منافقین ۱۷ هزار انسان بی گناه در ایران اسلامی را به شهادت رساندند، گفت: اینها تحت حمایت کشور آمریکا هستند .

 

وی با بیان اینکه اگر شهید سلیمانی، شهید ابوا مهدی المهندس و شهدای مقاومت نبود داعش وارد ایران می شد، گفت: داعش هزار و ۷۰۰ دانشجوی عراقی را سر بریدند و شهید سلیمانی گفت سه ماه داعش را نابود می کنیم، اگر قهرمان ملی ما نبود داعش اکنون معلوم نبود در کدام استان کشور بود.

 

آیت الله رضوی اردکانی در زمینه مذاکرات و اینکه ایران از برجام خارج نشد آنها خارج شدند، گفت: آنها قدرت موشکی و هسته ای ما را می خواستند نابود کنند، دنبال یک کشور بی سلاح بودند، حضور ایران در عراق، سوریه و لبنان را محکوم می کردند در حالی که ما به دعوت این کشورها حضور داشتیم و حزب الله امروز کابوس اسرائیل شده است.

 

امام جمعه موقت شیراز افزود: آنهایی که فکر می کنند با سازش مشکلات حل می شود کور خوانده اند، آنها در حال غارت کردن نفت عراق هستند، در دوره شاه با وجود کم جمعیت بودن کشور اما میلیون ها تن گندم وارد کشور می شد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه خوش بینی به آمریکا بسیاری از کشورها را نابود کرد، گفت: شورای نگهبان هیج تقصیری در رد صلاحیت ها نداشت، یک کاندیدا یک سری ویژگی ها را باید داشته باشند

 

آیت الله رضوی اردکانی با اشاره به اینکه فشار اقتصادی پدر مردم را در آورده، اظهار کرد: نمی گوییم دولت کاری انجام نداد، اما سفره مردم خالی شده و این به دلیل سوء مدیریت است.

 

وی ادامه داد: مردم پای انقلاب ایستاده اند و خون شهدا را کنار نمی گذراند، شهید سلیمانی و شهید بهشتی متعلق به کل ملت بودند .

 

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه ما شهدای بزرگی برای استقلال کشورمان دادیم، گفت: اگر زمانی هم جنگی باشد همین جوانان که می گویند ضد انقلاب هستند جلوتر از همه وارد می شوند و دفاع می‌کنند.

 

آیت الله رضوی اردکانی با اشاره به حضور مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات، گفت: مردم استان در صحنه های مختلف شاهکار کردند، این استان مردم شجاعی هستند و افراد مشهوری در سطح کشور دارد.

کد خبر 1071070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha