مشهد مشکل شبکه ای کردن جامعه قرآنی را دارد

حجت الاسلام منصوریان گفت: مشهد مشکل شبکه کردن جامعه قرآنی دارد و شهر امام رضا (ع) نباید از برند قرآنی خارج شود لذا با هر اسمی کمیسیون قرآن و عترت و یا کارگروه باید مشهد را به عنوان شهر برند در زمینه قرآن و عترت نماییم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام « حسن منصوریان » شامگاه دوشنبه (7 تیر) در جلسه هم اندیشی جامعه قاریان قرآن مشهد با منتخبین ششمین دوره شورای شهر مشهد که در مسجد امام جواد (ع) واقع در بلوار امت 2 برگزار شد؛ بیان کرد: متولی اصلی قرآن در مشهد اداره اوقاف، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات اسلامی، آستان قدس رضوی، اداره ارشاد و ... هستند اما ما در زمینه قرآن آن گونه که باید پیشرفت نداشته ایم و توسعه فرهنگ قرآنی مشهود نیست لذا اگر همه نهادها شبکه می شدند این مشکلات را نداشتیم.

 

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اگر هر یک از دستگاهها ظرفیت های خود را بیاورند و یک کارگروه از نمایندگان خانه های قرآنی، موسسات و .. تشکیل دهیم و شبکه سازی کنیم در زمینه توسعه فرهنگ قرانی موفق خواهیم شد.

 

وی اظهار داشت: فعالان قرآنی به عنوان محور هستند که با تشکیل کارگروهی متشکل از همه دستگاههایی که ظرفیت قرانی دارند ضمن اینکه می توانند توسعه قرآن داشته باشند در زمینه رفع مشکلات فعالان قرآنی، محافل، اجرای برنامه ها و ... می توانند ورود کنند و ما عملیاتی مصوب کنیم.

 

منصوریان گفت: مشهد مشکل شبکه کردن جامعه قرآنی دارد و شهر امام رضا (ع) نباید از برند قرآنی خارج شود لذا با هر اسمی کمیسیون قران و عترت و یا کارگروه باید مشهد را به عنوان شهر برند در زمینه قران و عترت نماییم و علت اینکه ما در مشهد المان قرانی نداریم به دلیل عدم اتحاد دستگاههای قرآنی برای اعمال فشار بر شهرداری در زمینه جانمایی المان قرآنی است.

 

وی بیان کرد: برماست که به سراغ مطالعات و مراحل و فرایند تصویب کمیسیون ویژه قران و عترت در مشهد برویم همچنین چون شهرداری نیروهای متخصص قرآنی ندارند، ما از شما جامعه قرانی که در قالب کارگروه فعالیت خواهید کرد، حمایت می کنیم و کمک های فرهنگی از ردیف های بودجه های فرهنگی دستگاهها به شما خواهد شد اما ایده و برنامه با شما است.

کد خبر 1071081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha