اهدای ۴۲۲ قلم کالای اساسی بین خانواده‌های ایتام تحت حمایت سیستان‌وبلوچستان

مراسم اهدای ۴۲۲ قلم کالای اساسی در قالب طرح منظومه توانمندسازی ایتام، با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، مراسم اهدای ۴۲۲ قلم کالای اساسی در قالب طرح منظومه توانمندسازی ایتام، با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، استانداران سمنان و سیستان‌وبلوچستان، مدیرکل امداد استان‌های سیستان‌وبلوچستان و سمنان و جمعی از مقامات استانی به‌صورت ویدئوکنفرانس در زاهدان برگزار شد.

 

مرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در این مراسم بیان کرد: منظومه توانمندسازی ایتام با هفت محور انجام خواهد شد که با توجه به در برگیری مفاهیم حامیان فرهنگی، حامیان اشتغال و ازدواج، طرحی بسیار ارزشمند و راهبردی است.

 

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ برای استان‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ابلاغ خواهد شد که خدمت بزرگی به جامعه هدف کمیته امدام امام خمینی(ره) در تمام این استان‌ها خواهد بود.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اظهار کرد: اخیرا ۱۳ هزار خانواده سیستان و بلوچستانی و دو هزار خانواده سمنانی تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته و امیدواریم با اشتغالزایی و توانمندسازی عزیزان، هر سال تعدادی از تحت پوشش خارج و خود حامی افراد دیگری شوند.

 

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: علی‌رغم اینکه استان سیستان و بلوچستان به سبب وسعت، ۱۱ درصد مساحت کشور و ۳.۵ درصد جمعیت کشور را در برگرفته، اما فاصله فراوانی به جهت شاخص‌ها، با کشور وجود دارد.

 

وی گفت: خدمات زیادی تاکنون صورت گرفته، اما قطعا اعتباراتی که در برخی حوزه‌ها هزینه شده متناسب با عمق محرومیت، آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و شأنیت مردم در این استان نبوده است.

 

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: آنچه که در سیستان و بلوچستان افتخار آمیز است، این بوده که بومی سازی در استان شکل گرفته و سازمان‌ها و نهادهای مختلف از کمیته امداد امام خمینی (ره) تا  ستاد  اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شکل گرفته و همه نقش آفرینی  فراوانی در این استان دارند که  بسیار حائز اهمیت است.

 

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۲ هزار یتیم در استان، تحت پوشش کمیته امداد هستند، اما سرانه دریافتی این عزیزان، بسیار پایین و حدود یک سوم سرانه کشوری است.

 

وی ضمن قدردانی از مدیرکل کمیته امداد سمنان و مجموعه ایشان، گفت: طرح منظومه توانمندسازی ایتام، با توجه به اینکه سرانه ایتام ما هم پایین است، بسیار می‌تواند اثرگذار و امیدبخش باشد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: این طرح دو گام داشت، گام اول برداشته شد، اما گام دوم که مهمتر است، بحث فرهنگی و اشتغال خانواده‌هاست. انشاءالله بتوانیم از همین امروز، گام دوم طرح را آغاز و در آینده‌ای نه چندان دور، جشن توانمندسازی خانواده‌های ایتام را انشاءالله برگزار کنیم.

 

وی اظهار کرد: در مجموع ۴۲۲ قلم لوازم خانگی شامل فرش، یخچال، تلویزیون، کولر، پنکه، آبگرمکن، اجاق گاز، بخاری و همچنین ۵۰۰ بسته اسباب بازی تحویل شده که امروز کاروان‌ها به سمت سه شهرستان فنوج، بزمان و شهر علی‌اکبر حرکت می‌کند تا کالاها طبق برنامه در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گیرد.

کد خبر 1071190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha