آسانسورهای غیر استاندارد اماکن عمومی و مسکن مهر پلمپ می شوند

قنبریان با اشاره به اینکه نصب آسانسورها مشمول رعایت مقررات استاندارد اجباری هستند، گفت: آسانسورهای غیر استاندارد پلمپ می شوند.

«مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: هیئت مدیره ی برخی ازمجتمع های  مسکن مهر در شهرستان ها به خاطر عدم پرداخت هزینه برای استاندارد سازی آسانسورها اقدام به ایمن سازی آنها نکرده که با وجود تذکرات کارشناسان سازمان استاندارد، از سوی دستگاه قضایی  آسانسورهای غیر استاندارد پلمپ می شوند.

 

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: شرکت های خصوصی که زیر نظر سازمان استاندارد هستند گواهی تاییدیه آسانسورهای استاندارد را صادر می کنند، و سپس شهرداری اجازه نصب آنها را می دهد وکارشناسان  سازمان استاندارد در این زمینه با بازرسی از آسانسورها استاندارد بودن آن را تایید می کنند.

 

وی ادامه داد: کارشناسان استاندارد پس از بازدید از آسانسورها و تشخیص غیر استانداردبودن آنها، برای ایمن سازی آسانسورها چندین بار به هیئت مدیره مجتمع های مسکن مهر تذکر دادند، اما آنان اقدام به استاندارد سازی نکرده و بنا به وظیفه ی سازمان استاندارد با حکم دستگاه قضایی، آسانسورهای غیر استاندارد چون یک مورد آسانسور غیر استاندارد در مسکن مهر شهرستان بروجرد پلمپ شد.

 

قنبریان افزود: در راستای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان، پیرو بازرسی‌های مستمر انجام شده توسط کارشناسان این اداره کل از آسانسورهای مسکن مهر، یک دستگاه آسانسور مسکن مهر بروجرد به دلیل عدم استانداردسازی و بی توجهی به تذکرات مکرر کارشناسان استاندارد، پلمپ شد.

 

وی تصریح کرد: به استناد مصوبات شورای عالی استاندارد، آسانسورهای کششی از فروردین سال ۱۳۸۲ (بر مبنای تاریخ صدور پروانه ساختمان) مشمول رعایت مقررات استاندارد اجباری هستند و بنابراین مدیران و مالکان ساختمان های دارای آسانسور، موظف به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور، قبل از شروع بهره برداری و استفاده از آسانسور می باشند.

 

قنبریان افزود: دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور که توسط اداره کل استاندارد صادر می شود، برای اخذ پایان کار ساختمان الزامی است.

 

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار کرد: این تاییدیه دارای اعتبار یک ساله است و در صورت انجام بازرسی ادواری و نداشتن عدم انطباق، در پایان هر سال اعتبار، مجددا تاییدیه ایمنی آسانسور صادر می شود.

کد خبر 1071191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha