حذف دفترچه های بیمه سلامت در گلستان/ طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده بیمه سلامت همگانی از اول مرداد اجرا می شود

کمانگری گفت: طرح جمع آوری دفاتر بیمه سلامت از چرخه درمان که از اردیبهشت ماه با صندوق بیمه همگانی آغاز شده بود، در ماه های خرداد و تیرماه با حذف سایر صندوق ها اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهرداد کمانگری» ظهر امروز (سه شنبه 8 تیر) در جمع خبرنگاران گفت: طرح جمع آوری دفاتر بیمه سلامت از چرخه درمان که از اردیبهشت ماه با صندوق بیمه همگانی آغاز شده بود، در ماه های خرداد و تیرماه با حذف سایر صندوق ها اجرا شد.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: در ماه اردیبهشت دفترچه های صندوق بیمه همگانی و در خردادماه صندوق بیمه روستائیان حذف شد و از ابتدای تیرماه نیز حذف دفترچه سه صندوق سایر اقشار، کارکنان دولت و صندوق بیمه ایرانیان آغاز شد.

 

وی در خصوص نحوه دریافت بیمه شدگان از خدمات بیمه سلامت، گفت: بیمه شدگان با مراجعه به مراکز و موسسات درمانی با ارائه کد ملی می توانند خدمات بیمه سلامت را از طریق سامانه پیش بینی شده دریافت کنند.

 

کمانگری با اشاره به راه اندازی سامانه اطلاع از اعتبارات وضعیت بیمه سلامت، ادامه داد: اگر به هر دلیلی سامانه، اینترنت و برق قطع بود، موسسات طرف قرارداد می توانند از طریق سامانه #1666* از اعتبارات وضعیت بیمه سلامت بیمه شده مطلع شوند و خدمات ارائه دهند.

 

وی اظهارداشت: سامانه تلفنی 1666 نیز به صورت 24 ساعته در سطح کشوری و استانی پاسخگوی سوالات بیمه شدگان است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: سازمان های بیمه گر از اول مهرماه دیگر به هیچ موسسه ای با اسناد کاغذی خدمات ارائه نمی کنند.

 

وی در بخش دیگری با اشاره به نسخه نویسی الکترونیک در استان، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خردادماه رتبه دوم کشوری را در نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک کسب کرده است.

 

کمانگری گفت: در حال حاضر 94 درصد پزشکان خصوصی، 94.9 درصد مطب های طرف قرارداد، 98.5 درصد داروخانه ها، 98.2 درصد آزمایشگاه ها، 96.4 درصد پرتو پزشکی ها، 96.8 درصد درمانگاه ها و 100 بیمارستان ها نسخ و مدارک خود را به صورت الکترونیکی برای بیمه سلامت ارسال می کنند.

 

وی ادامه داد: موسساتی که به صورت الکترونیکی اسناد خود را ارسال می کنند تا پایان ماه پرداختی صورت می گیرد.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان از اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای مردادماه خبر داد و گفت: این بیمه شدگان تا کنون می توانستند به مراکز درمانی دولتی مراجعه کنند ولی از ابتدای مرداد این دسته از بیمه شدگان به صورت پزشک خانواده به پزشکان عمومی مطب دار مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 1071306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha