چاپ نهمین شماره مجله «القرآن والاستشراق المعاصر» توسط آستان مقدس عباسی

مرکز اسلامی مطالعات استراتژیک وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس عباسی شماره نهم از مجله «القرآن والاستشراق المعاصر» را به تازگی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مرکز اسلامی مطالعات استراتژیک وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس عباسی شماره نهم از مجله «القرآن والاستشراق المعاصر» را به تازگی منتشر کرد.



این شماره دربرگیرنده مجموعه ای از فعالیتهای انجام شده پیرامون قرآن کریم است و در آن شخصیت خانم ماریانا کلار، شرق شناس معاصر و مهمترین رویکردهای وی در بررسی قرآن کریم وارد شده است. وی تلاش بسیاری را برای فهم ساختار قرآن کریم با استفاده از دو رویکرد سینکرون و دیاکرون بکار برده است.



در این مجله، همچنین مهمترین کنفرانسها، فعالیتهای تحقیقاتی و آثار جدید مورد بررسی قرار گرفته است. بطوریکه یازده اثر جدید ارائه شده و مهمترین آنها تحت عناوین «مرگ و معاد در قرآن کریم..»، «عبرتهای قرآنيّ: خداوند و وحی و بندگان»، «الفواصل البُنيويّه فی القرآن»، «قرآن به زبان لاتینی 1143-1500: ترجمه، تحوُّل، وتفسير» وغیره است.



همچنین عناوین کنفرانس قرآنی «تركيب و تاريخ و تفسيرات»، کارگاه بین المللی«قرآن و کتاب مقدس» که باهمکاری دانشگاه نوتردام و پروژه «القرآن الأوروبي» برگزار شد، کنفرانس مرکز مطالعات دین در دانشگاه پرينستون با عنوان « قرآن کریم و علوم انسانی»، و کنفرانس پروژه «القرآن الأوروبی» تحت عنوان «ترجمه قرآن کریم و تفسیر آن توسط مسلمانان اروپا» مورد بررسی قرار گرفته است.



مجله مذکور در زمینه پروهشها، شماره های جدیدی را از مجله های مطالعات قرآنی البيان و مقاله ای تحت عنوان « إسهامات المتشابهات القرآنيّه ومصائدها» را شامل می شود.

کد خبر 1071309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha