لزوم راه اندازی شورای حل اختلاف در بخش دشت عباس

امام جمعه دهلران گفت: باتوجه به گستردگی بخش دشت عباس و در راستای حل و فصل مسایل اجتماعی، راه اندازی شورای حل اختلاف در این بخش از شهرستان یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام« سید محسن موسوی» در نشست با معتمدان، ریش سفیدان و شیوخ اعراب که با حضور رئیس دادگاه بخش موسیان و دشت عباس، فرماندار، فرمانده سپاه دهلران و جمعی از مسئولان در منطقه دشت عباس برگزار شد، اظهار کرد: قانون در هر موضوعی باید ملاک عمل همه باشد و اگر مشکل و اختلاف به جود می آید باید از مجاری قانونی دنبال شود.

 

وی با اشاره به اینکه نباید اختلافات منجر به نزاع شود، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت بزرگان برای حل و فصل مسایل اجتماعی می تواند گره گشای بساری از اختلافات باشد.

 

فرماندار دهلران نیز در این نشست اظهار کرد: تشکیل شورای حاکمیتی و تدوین متن منشور ذیل شورای فرهنگ عمومی و شورای عشیره و همچنین شورای عشایر باید مد نظر باشد.

 

«مجید عسگری» افزود: همه باید  پایبند مسائل شرعی و قانونی باشیم، فرد مجرم را به قانون سپرد و ملاک همه باید قانون باشد.

 

وی  با اشاره به اینکه بزرگان با رسومات طایفه ای آشنا هستند، تاکید کرد: شورای عشایر باید بر اساس عدل و انصاف مشکلات موضوعات را حل کند.

 

عسگری تصریح کرد: حل و فصل مسایل و موضوعات و نزاع ها با حضور ریش سفیدان نقش مهمی در جلوگیری از پیامدهای بعدی دارد

 

رئیس دادگاه بخش های موسیان و دشت عباس نیز گفت: قانون باید در همه زمینه ها مد نظر عموم اشخاص باشد.

 

عین الله نیازی فر یادآور شد: در نزاع ها و قتل ها همه باید از قانون تمکین کنند ضمن اینکه بزرگان به صورت خودجوش در حل و فصل ها پیشگام و به نقش خود عمل کنند تا صلح و سازش صورت گیرد.

کد خبر 1071350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha