ضرورت هماهنگی مسئولان قزاقستان با ترکمستان برای توسعه صادرات از مرز اینچه برون

حسنی بابیان اینکه قزاقستان یکی از بزرگترین مقصد تجارت گلستانی به شمار می رود، گفت: باید مسئولان این کشور برای از سرگیری صادرات از طریق مرز اینچه برون با کشور ترکمنستان رایزنی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان ، «سید ابراهیم حسینی» عصر امروز (سه شنبه 8 تیر)  در نشست اندیشه ورزی پیرامون بالابردن ظرفیت مبادلات تجاری بین گلستان و آکتائو که با حضور فعالان اقتصادی گلستان و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان برگزار شد، اظهار کرد: ازبکستان از طریق مرز سرخس توانسته مبادلات خود را با ایران با رایزنی با کشور ترکمنستان از سر بگیرد.

 

مدیرکل گمرک استان گلستان ادامه داد: در فصل برداشت سیب زمینی در استان گلستان قرار داریم و اگر بتوانیم از طریق مرز اینچه برون صادرات خود را به کشور قزاقستان گسترش دهیم بسیاری از دغدغه کشاورزان برطرف می شود.

 

حسینی بیان کرد: حمل و صادرات سیب زمینی در استان گلستان با کامیون به کشور قزاقستان ارزان تر در می آید و هم اینکه هزینه های کامیون های یخچال دار از واگن یخچال دار کمتر است.

 

وی بیان کرد: از آنجا که تجارت ما بیشتر با کشور قزاقستان است نیاز است پیگیری هایی از سوی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران با قزاقستان اتفاق بیفتد که این مسئولان این کشور برای از سرگیری تجارت جاده ای ایران با این کشور از طریق خاک کشور ترکمنستان رایزنی داشته باشند.

 

این مقام مسئول بیان کرد: نیاز است روابط مشترک تجاری بین دو کشور توسعه یابد.

 

 

کد خبر 1071370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha