سال ۹۹رکورد کشفیات مواد مخدر در مازندران شکسته شد

حسین زادگان گفت : در سال ۹۹ رکورد کشفیات مواد مخدر در استان با کشف بیش از ۶ تن انواع مواد مخدر شکسته شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «احمد حسین زادگان» امروز(۸تیر) در همایش تجلیل از سفیران پیشگیری از اعتیاد در استانداری مازندران اظهار کرد: با وجود شرایط کرونایی اقدامات بسیار خوبی در کمیته های فرهنگی و پیشگیری ، حقوقی ، مقابله ،درمان و مشارکتهای مردمی در استان برای کاهش آسیب های مواد مخدر صورت گرفته است.

 

استاندار مازندران افزود : با رویکرد اجتماعی شدن و علمی شدن مبارزه با مواد مخدر و با توسعه فعالیتهای پژوهشی و کاربردی بسیاری از خسارتهای بهداشتی ، امنیتی ، اجتماعی و اقتصادی مواد مخدر در استان کنترل شده و کاهش یافته است .

 

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران تاکید کرد : افزایش کشفیات ، افزایش تعداد سمن ها ، توسعه طرحهای پژوهشی ، بهره گیری از ظرفیت گروههای مرجع و هنرمندان و ورزشکاران در حوزه فرهنگی و پیشگیری توانسته تا حدودی خسارات مواد مخدر را کاهش دهد .

 

حسین زادگان به گستردگی و تراکنش مالی مواد مخدر به عنوان یکی از پرسودترین بخشهای اقتصادی جهان اشاره کرد و تصریح نمود به همین دلیل  قاچاقچیان و سودگران مرگ با وجود همه برخورد ها در زمینه توزیع و قاچاق مواد مخدر در قالب برنامه های پیچیده و شبکه ای فعالیت می کنند .

 

استاندار مازندران با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی و توقف رشد مصرف مواد مخدر در دوره متوسطه گفت : در سال 99 رکورد کشفیات مواد مخدر در استان با کشف بیش از 6 تن انواع مواد مخدر شکسته شد .

 

وی تصریح نمود : ریل گذاری مناسب و استراتژی دقیق و عنایت مقام معظم رهبری با انتخاب آسیب اعتیاد و مواد مخدر به عنوان اولویت اول آسیب های اجتماعی کشور موجب شد تا فعالیتهای گسترده ای در این حوزه ساماندهی شود.

 

استاندار مازندران اظهار داشت : 70 درصد زندانیان کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط با جرایم مواد مخدرند و پایه و اساس بخش زیادی از آسیب ها از جمله طلاق ، قاچاق، خشونت و سرقت مواد مخدر است .

 

وی تصریح نمود : همه با هم باید تلاش کنیم تا یک نفر هم دچار اعتیاد نشود و از بهبود یافتگان مواد مخدر نیز مراقبت و صیانت نمائیم و به سوی جامعه سالم و عاری از اعتیاد حرکت کنیم .

 

استاندار مازندران در پایان ضمن تشکر از معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری به عنوان جانشین شورا افزود :از زمان حضور مظفری در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تحول بیشتری را با رویکرد علمی کردن مبارزه با مواد مخدر و تولید محتوا و هماهنگی بین دستگاهی و تبیین برنامه های  مشخص و راهبردی و کاربردی شاهد بودیم که از همه زحمات و تلاش ها در این حوزه تقدیر می نمایم.

کد خبر 1071386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha