بهره برداری از مسکن محرومان در گرو روی خوش بعضی بانک های عامل

مسکن محرومان فاروج که قرار بود تا تیرماه تکمیل و به بهره برداری برسد هنوز اندر خم روی خوش بعضی بانک های عامل برای آزاد سازی اقساط تسهیلات است.

خبرگزاری شبستان_ فاروج؛ سال گذشته بود که خبر خوش اختصاص تسهیلات به مسکن محرومان بارقه های امیدی را در دل این قشر ایجاد کرد تا دیگر نگران چکه کردن سقف و فرو ریختن دیوار خانه هایشان بر اثر حوادث و بلایایی که هر روز یک شکل از خود را به نمایش می گذاشتند، نباشند. اما به رغم این خوشدلی، وعده ای که زمان تحقق آن تیرماه اعلام شده به تحقق نرسید و این واحدها در شهرستان در پیشرفت فیزیکی 45 تا 50 درصد است.

 

یکی از متقاضیان این تسهیلات گفت: عطای ساخت خانه را به لقایش بخشیدیم.

 

وی که خواست نامش عنوان نشود، افزود: با سه نفر از اهالی روستا برای دریافت این تسهیلات اقدام کردیم، آن دونفر که بانک عاملشان متفاوت بود، ساخت خانه شان به مراحل نهایی رسیده اما من همچنان اندر خم استعلامات بانک هستم.

 

وی گفت: چهار بار معرفی نامه از بنیاد مسکن تهیه کرده و به بانک عامل تحویل داده ام اما هر بار با این پاسخ که جواب استعلامتان نیامده، مواجه شده ام.

 

وی افزود: مدت اعتبار هر معرفی نامه 15 روزه است و چهارتا 15 روز فقط برای دریافت یک استعلام، زمان کمی نیست.

 

یکی دیگر از متقاضیان گفت: بهتر است دستگاه های مرجع با توجه به عملکرد بانک ها، آن را برای توزیع تسهیلات مسکن انتخاب کنند.

 

«علی احمدی» افزود: بعضی بانک ها برای آزاد سازی اقساط، خیلی سنگ اندازی دارند.

 

وی گفت: از ابتدای امسال شاهد جهش قیمت مصالح و در واقع همه چیز بودیم و با این شرایط، تسهیلات، کفاف ساخت مسکن را نمی کند.

 

وی افزود: اگر به موقع اقساط آزاد می شد شاید می توانستیم با هزینه کمتری ساخت و ساز را ادامه دهیم.

 

این متقاضی بیان کرد: دو ماه  است که پشت باجه یکی از بانک های عامل مانده ام و هنوز هم پاسخی دریافت نکرده ام.

 

 

دیر آزاد شدن اقساط از سوی بعضی بانک های عامل، کندی کار را به همراه داشته است

 

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان فاروج گفت: سهم شهرستان از تسهیلات مسکن محرومان 300 واحد بود که در اسفند ماه با تحقق جذب صد درصدی تسهیلات، مسکن محرومان تشویقی گرفت تا تعداد تسهیلات از 300 به 350 فقره برسد.

 

«وحید خاکپور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: عملکرد ضعیف بعضی بانک های عامل، روند فعالیت ساخت این واحدها را کند کرده به طوریکه بعضی از متقاضیان دوماه است که منتظر پاسخ  از یکی از بانک های عامل هستند.

 

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان فاروج بیان کرد: پیشرفت فیزیکی این واحدها به 45 تا 50 درصد رسیده است که دیر آزاد شدن اقساط از سوی بعضی بانک های عامل، کندی کار را به همراه داشته و بهره برداری از این طرح ها را به تعویق انداخته است.

 

وی با اشاره به اینکه عدم همراهی بعضی بانک های عامل و افزایش هزینه های ساخت، بعضی متقاضیان را منصرف کرده است، گفت: در شرایطی که دریافت پاسخ استعلام ها آنی است گاهی بعضی متقاضیان برای  سه یا چهارمین بار نامه معرفی از بانک که اعتبار آن 15 روزه است، گرفته اند اما با پاسخ نیامدن جواب استعلام، مواجه شده اند.

 

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان، با تاکید بر اهمیت توجه بانک های عامل به رفاه حال مشتریانش افزود: شهرستان فاصله 15 درصدی تا رسیدن به شاخص مقاوم سازی، برابر برنامه ششم (رسیدن به 70 درصد ) دارد.

 

خاکپور گفت: 15 میلیارد ریال از محل منابع تفاهمنامه سه جانبه استانداری، بنیاد مسکن و سازمان مدیریت برنامه و بودجه برای مسکن محرومان شهرستان اعتبار اختصاص یافته است.

 

وی افزود: در تسهیلات ویژه مسکن محرومان ۵۰۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات و ۳۰۰ میلیون ریال هم به صورت بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

 

 

کد خبر 1071392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha